Gör det ändå

Har vart och bastat. Bastat bada bubbelpooool, och sånt.
Hårinpackning.
Peeling.
Frukt och grönsaker.

Även här ytlighet....



Det är så kallt. Jag fryser om fingrarna och om näsan. Och mitt hår har frusit till is. Fötterna är som två isklumpar, och hjärtat som .. som en frusen passionsfrukt.





Människor är ofta oresonliga,
illojala och egoistiska
-förlåt dom ändå

Om du är ärlig och uppriktig kommer
människor kanske att utnyttja dej
- var ärlig och uppriktig ändå






Solen går upp
och solen går ner.
Månen går upp
och månen går ner.
Endast tomten är vaken.
Öööö?








Om det någon gång är möjligt att våga,
att göra skillnad,
att ge sej på något som är värt att göras,
så är det nu.
Kanske inte med nåt speciellt syfte
utan för att det får mitt hjärta att bult hårdare för livet,
för att få inspiration,
för att på något som är din dröm.
Det är jag skyldig mej själv,
att få mina dagar här betydelsefulla.








Jag påminner om en gammal luftballong.
En sån där sliten en, som är lite lagad här och där. Lagad med lappar, och så pyser det ut lite luft.
Men den funkar iallafall!
Jag flyger omkring nånstans bland molnen, och har.. tja, ingen aning om vart jag ska ta vägen.
Jag får bäst jag kan njuta av färden.
Jag ser en och annan fågel.
Men jag hör dom inte.
Hör inte deras elaka krax.
Ser bara deras elakhet på det sätt, när dom hackar med sina näbbar mot min ballong.
Och ibland lyckas dom.
Men jag försöker blåsa in mer luft, fastän jag är själv, utan hjälp.
Och nu har jag kommit på, att det enda som kan få ner mej är om någon skjuter ner mej.

Och jag ser, du siktar på mej




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback