En känsla

Och man tror att lycka kan bli fulländad.
Och det kan den.
Men så fort den har blivit fulländad,
raseras den av något annat.


Den värsta döden är kanske ändå hoppet.
Eller att klämmas ihjäl.


Skit också.
Nu vet hon för mycket.
Äsch.
Varfö går det så fort.
Varför?
En gång. Två gånger. Tre gånger. Jag kan inte längre räkna.
Nej, jag är fast, och hon vet för mycket!
NEEEEJ!!!!!
NEJ!
DOM KOMMER VETA


Dåligt samvete.
Dåligt samvete för att det är botten,
men för att man ändå längtar dit.
Längtar nej, inte till det eviga tjatet.
Nej, till det andra.
Till resten.
Men jag vill ändra på det nu, jag vet att jag måste ändra på det.
Men hur kan det då vara så svårt?
Men min täckmantel är den bästa man kan ha.
En stor täckmantel.
Som ett överkast i rött tyg.



125621-12


En tanke, men en annan känsla.
En bild, men en annan känsla.
En känsla, men en annan verklighet.
Skit också.


Vill till en dröm.
Där verkligheten är som min dröm.
Men jag kommer nog aldrig dit, fast jag vill.
Jag måste börja jobba på det.
Börja jobba på det nu!
Men hur ska det lyckas när ingen vet drömmen?
Det går nog ändå.
Jag vet att det går.
Det måstde det helt enkelt, för det är min dröm.

Och drömmar är till för att uppfyllas?







Kanske ska man bli nunna?
En sjungande sådan?

Fast då kan inte drömmen komma fram.






När allt vänds upp och ner.
Det hände, fastän det aldrig skulle hända mej.
Kanske var det bra. det kanske det var.
Fick mej att inse fakta.
Eller så fick det mej att höja (sänka) mitt mål.
Skit också.
Trodde nog att det var bra.
Men inte.
Trodde.
Trodde.
Trodde.
Aj då.




Och jag grävde i sanden. Ett sandslott. Det var fantastiskt. Tills jag skulle bygga en tunnel. Då var en sten i vägen. Och jag slet för att få bort den. Men den gick inte att rubba en millimeter. Och Han kom. Frågade, "varför är du arg." "Stenen går inte att rubba... ""Nej, men varför inte fråga om mina Hjälp?" och stenen var helt plötsligt borta.

Jag räknar inte alls.











Hur defineras gammal kärlek då?
För ny rostar ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback