Vinst

Och jag har haft en speldag med emma.
Det blev monopol och pimpampet och sätt sprätt på en miljon.
Vem som vann?! tja, behöver jag säga att det börjar på a?! (A)


Så, då ska man snart iväg igen.
Till lussetjejerna.
Mycket skoj!


Kom på igår vad jag allra helst vill. Men det är nog för sent nu...



Hoppas på en stor vinst idag, både på lotterna och spelen...
Hade inte allt blivit lättare då?!
Jo kanske.









Men ibland snurras jag in. Av toalettpapper eller något sånt. Och då vet man inte hur man ska ta sej ut, för man vill inte förstöra fasaden, inte jag iallafall.
Och jag vill så gärna komma ut, om det så bara är näsan.
Men det går inte.
Jag varken kan eller vill förstöra fasaden.
Och det kanske är dumt.
Det är nog bara en stor lögn. Det tror jag.
Men ändå är det den lögnen jag präntar in i huvudet varje dag.
Varje morgon när jag vaklnar, varje kväll när jag somnar.
Och hittills har det gått bra.
Men vad händer när det spricker?
Spricker som isen på vintern?
Jag vet inte, och längtar inte till den dagen kommer heller.
Vill inget annat än att visa.
Men vad skulle människor förstå?
Dom ser ändå bara det dom vill se.
Skit också.
Skit också!
trodde aldrig jag skulle dras in i detta.
Men det gjorde jag, och det gick fortare än jag trodde.
Samtidigt måste man va där och stötta för någon annan.
men vad gör man när det egentligen bara blir tomma ord?
Jag vet ju mer än du tror,
men så ska det ju inte vara.
Jag får så dåligt samvete.
För att jag ger dej tröst.
Tröstar dej med något jag är drabbad av själv.
Nej!
Det funkar aldrig. Å nej.
Vad ska man göra?


Och det är strunt också.
Kanske någon vet nu.
Fördelen är att dom tror att det är över.
Fördelen är min täckmantel.
På ett sätt hoppas jag att den ska dras bort av någon.
Men det är tryggare att vara omsvept av den än så länge.
På ett sätt hoppas jag dom ska se.
Men hur blir det då med drömmen?


Kanske är det en dum dröm.
Men det är fortfarande min dröm












Och det kommer bli en följetång, utan ordning

dina ord till mig värmer likt solen.
så att ja nästan trillar av stolen.
jag ser dig som en stor knasboll...
ta de inte fel du är mitt lilla troll...
dina ögon glittrar som snön i skogen.
din hjärna är som en tomat mogen.
ditt hår böljar likt något vackert i vinden.
färgen du har är så vacker på kinden.
du min älskling är.
ja håller dig för alltid kär.
jag ser dig i en barbieklänning rosa.
hittar inget rim.. nu ska ja till bussen flåsa...
hejdå till min fina!
ses i morgon... hoppas se dig skina!





Karin, min lilla ärta
utan dej tomt och kallt det skulle vara i mitt hjärta
Du fyller det likt vårsolens strålar
och en vacker bild av världen du målar
Inte allt hemskt där borta
utan det här vi lever i

Du är som en nallebjörn om natten
ger en trygghet och omsveper mej med vatten
Inte kallt vatten från havet
utan varm, mjikt vatten från bubbelbadet.

Nu till dej jag har börjat med ett brev
fast det blir allt lite skev(t)
för mina rim är inte som dom en gång var
men kärleken till dej finns alltid kvar





Kommentarer
Postat av: k

åååååå
så vackert!

2007-01-06 @ 17:03:29
Postat av: Molgan

Var det till mej? Snälla...

2007-01-07 @ 11:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback