Dans på Grand Hotel

125621-191

Måndag
Spöregnt, och jag cyklade till skolan. Visst säger dej sej självt att jag skulle bli blöt. Men faktum är att det faktiskt inte regnade när jag cyklade hemifron, nej då sken minsann solen. Men aj, nån ville visst lura mej. Nedanför vår backe kom regnet. Regnjackan åkte på, men i den skuren hjälpte inte mycke. Det slutade med att jag väl framme i skolan sprang in på toaletten och tog flera liter toalettpapper (räknar man toapapper i liter?)  för att försöka torka byxorna. Men jag kan meddela att det inte gick så bra, vilket medför att jag gick i dyngsure byxor, hela första lektionen. Det kanske inte låter så mycke, men rövars vad kallt det var...

Nej, tacka vet jag sista helgen i varberg där vi iallafall hade uppehåll. Ja, så mycke att vi kunde dra på våra shorts och linnen och cykla in till stan. Det var härligt de. Falddrande spetsgardiner och morgontrötta ansikten, vilken helg det var...

image193


För övrigt är första uppträdandet på Grand Hotel nu över. Eller, det var det redan i torsdags. Riktigt kul  var det, meeeen, hur jag nu kyckades tappade jag kläderna. Nej, bara kjolen faktiskt. Efter att ha gjort en liten kick fastande jag med ena klacken på skon i kjolen. Där stod jag på dansgolvet i mina hotpants, med kjolan vid fotanklarna medans dom två andra dansaran fortsatte dansen. Snacka om att stå där som ett fån! Det var faktiskt ganska pinsamt, men jag fick skratta lite , dra upp kjolen och sen fortsätta. Jag bjöd iallafall publiken på ett gott skratt!
(hoppas de går bättre på torsdag)




Kommentarer
Postat av: Karolina .

Okej, haha! Jo, med mig är det ganska bra men ja det är mycket läxor som ska hinnas med, men det går ganska bra. Men jag är ledsen att säga att det går värre med att hitta bostad i Lons till jul... Hur har det gått för dig med det? puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback