Jag byter gärna Skene mot Nice

125621-297

Ack, det är som att ta upp en gammal dammig vän, både bloggen och kameran.



Jag har fått nippror på att åka till Nice och nu ska det minsann bli av.  Bort från det stylade Sverige där vi går på fest var och varannan dag (döm av klädseln, tack du) och bort från det vi här kallar roligt. Mot Nice där plugget väntar men också en annan frihet och att dessutom klara sig själv. Åka själv bort från fördomarna till ett annat land, andra människor, andra möjligheter. Fixa en fransman, leva på honom och skaffa hus på franska kusten. Nej okej, så långt kanske det inte ska gå! Än. Men själva grejen. Vart man än går så finns det inga svenskar, horray! Okej, jag älskar mina kära här hemma, men för sköven, det är ändå itne fel att hitta nytt. Hitta nytt var grejen. Hitta nytt. Sätta sig på ett flygplan med fullproppade väskor för månader framöver, att inte fatta hur man ska klara det. Ändå ångrar man sig inte, och fastän man fäller en eller två tårar så vet man att det är värt det. Ja, fy farao, här ska resas till Nice. Och nej, jag tror att saknaden till Sverige inte kommer vara så befintlig hos mig.

Åt4er en film har plöjts igenom, denna gång en version av världens mest sedda serie, Agains the Wind. Snyft och snyft och snyft. Det är min stil på filmer det. Tar någon fram en sån åt mej är jag smält.. smält, ja.

Och efter dagens diskussion med Anette om ett latt barn/ett lat barn är dagen fullgjord och jag kan gå till afromoderna utan dåligt samvete över att ja inte pluggat.

So long

Kommentarer
Postat av: kar

ååå... och jag ska hälsa på dig!

Postat av: Karolina .

Ska du studera i Nice ?! Vilken dröm ! Men svenskar finns det ju gott om där nere eller ? :O ;)

2008-04-14 @ 21:51:47
URL: http://kapsylen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback