Un sac de billes et un petit prince

Nu är det bara 362 sidor kvar av min kära franska roman. Jag har alltså tagit mig i kragen och läst 50 sidor på en vecka. Det innebär att jag framöver bara kommer behöva läsa cirka hundra sidor i veckan. Lugna puckar. Not.

Franska och Lars i all ära, men ibland känner jag att jag vill bita sönder franskaboken och skicka den på raka spåret till soptippen. Attsingen! Det enda positiva med franskan just nu är att jag på fredag ska på ett finfint möte om min trip och att jag bara har 2 frågor kvar på recensionen av Le Petit Prince. Icke dåligt!



On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.
Barnbok?

Kommentarer
Postat av: AMANDA

Jag ångrar inte en sekund att jag åkte till Paris, bara jag utan någon annan.
Första veckan var riktigt riktigt jobbig, med språket,man kände ingen men det gäller bara att vara envis o tänka på varför man åkte hit o inte ge upp. jag har växt otroligt mycket, lärt känna mig själv och Paris kommer alltid att vara mitt andra hem, blir helt klart semester dit i sommar o hälsa på familjen o vännerna! :)

Om du har frågor om att bo utomlands o så kan du maila mig. jag guidar dig gärna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback