21/11 -08: Le Beaujolais Nouveau



När jag kom hem igår väntade en fin överraskning åt mej. Farmor och farfar hade skickat paket till mej, och oj vad fint. Choklad, trosor och ett brev. Åh, jag satte mej på mitt rum och snyftade i min ensamhet. Det är när man hör från dom där hemma som man faktiskt kan längta hem. Dessutom kommer Annas pojkvän och ska bo i lägenheten en vecka. hallå, vem ska jag äta och umgås på kvällarna med!

Jag kanske ska ta en repris på gårdagen? Då var jag - håll i hattarna familjen - och åt sushi. Och faktum är att jag tyckte de va gott. Ganska läskigt, men jag gjorde det, och det är värt det. Jag vet, sushi äter folk varje dag, men de går liksom mot mina... öö. Principer. Dessutom gjorde jag det med en dansk, jag vet, jag borde bara umgås med fransk folk. Jag för trösta mej med att denne var halvt fransk.

Okej, jag älsakr mina franskalektioner, men jag fattar fortfarande inte alla dessa nedrans former. Jag menar, hur många olika former i passé kan man egentligen ha? Räcker de inte med att säga att man har gjort eller gjorde nåt, varför sjutton måste man förklara att det är en handling som inte är slut än, en handling som utspelade sig före det man gjorde, eller en handling som någon skulle göra i framtiden i dåtid. Hmpf, alla dessa skisser...




Helg igen. Och vad bjuder då denna på? Ikväll är väl tanken att jag ska gå med Vicktoria och Pamela på konsert, men jag håller det lite öppet, är trots allt ganska trött. Blev inte mycke sömn inatt. Och jag ska berätta varför! Igår var det Le Beaujolais Nouveau här i Frankrike, vilket innebär det första vinet för året. Piss ska det smaka, men ändå är de världens folkfest. På gatorna var det verkligen fullt med folk igår och en massa musik. Så där står man runt dom som spelar och gungar och dansar i takt, de va riktigt mysigt. Folk står i klungor med sina vinflaskor och halsar och gör grimaser. Dom skålar, sjunger och är glada. De va faktiskt en riktig upplevelse, annorlunda atmosfär från Sverige om inte annat. Jag hade kunnat stå där hela natten, men jag tog mej i kragen och strosade hemmåt. Jag gillade gårdagen. Skarpt.

Nej, i med lite julmust och pepparkaksdeg, nu ska här mysas!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag lovar att jag ska hälsa Niclas! Låter som om du har det helt fantastiskt underbart där nere! Angående trippen i vår så är jag fruktansvärt sugen :D men jag, för att citera dig i detta inlägg hehe, håller det lite öppet - man vet aldrig vad som ändras på 5 månader!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback