22/11 -08: Ost, vin, baguetter och julmust



Mums! Julmusten rinner ner i magen liksom smältvatten på våren. Yammy. Och när jag för tillfället inte har vatten hemma så bara jag MÅSTE dricka julmust hela tiden, eller?

Så, vad bjöd nu gårdagen på. Jag begav mej vid 8tiden till Pamela när hon och Victoria redan var i full gång. Vindruvor, ost, baguetter och vin, kan det bli mer franskt? Skulle inte tro det. Vid 1tiden var jag och Victoria inne i stan (pamela stannade hemma) och vi smet in på Rockstore. Lite häpna var vi dock eftersom att inget folk var där. Faktum är att här i Montpellier funkar det så att folk går ut på barer tills klockan är ett för då stänger dom, och sen drar alla vidare ill klubbarna som har öppet till 5, och Rockstore är en utav dessa. Nu hade klockan alltså passerat 1, men fortfarande inget folk. Men, svenskar som vi är intog vi dansgolvet med storm, helt ensamma. Japp. Även scenen blev vår för ett tag. Och till slut kunde vi med glädje konstatera att det var mer folk på ingång och vi kan stolt sträcka på oss och säga att vi startade dansgolvet på Rockstore. Hurra. Det slutade med att vi gick med några franska vänner (de låter fint) hem för att prata lite. När klockan var... ja, vad kan hon ha vart? Jag vet inte... Men vi insåg iallafall att sista trammen hade gått så vi skulle behöva gå hem. Snabbt högg vi upp mobiltelefonerna i händerna och hade kontakt på vägen hem. De kändes bra, minsann. Vid 4tiden släckte jag klockan och nu sitter jag här, 8,5 timmar senare och är redo för en ny dag. Hret är tvättat, naglarna målade och rummet städad. Om någon timme ska jag åter bege mej, denna gången till Sandra, Sanna och Jennie för ett barnkalas. Ack, vad mysigt.

Ha en bra dag hemma i snön, jag kan meddela att jag är lite avis. Med en blå julgran i stål på torget, 18 grader och ballerinaskor känns det inte riktigt som om jul närmar sej...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Blå julgran i stål??? Ja, nog visste vi att fransmännen hade smak hehe.

2008-11-22 @ 18:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback