Tjugosjunde dagen i Montpellier



Muuuums. Nu har jag smällt i mej två liter chokladglass på två dagar, inte bra, men ack vad gott! Jag förstår inte att magen aldrig blir full!

I Montpellier springer det för övrigt hundar på gatorna som det springer människor i Sverige. Dom är faktiskt väldigt snälla, fastän dom går helt lösa, och dom gör inte en fluga förnär. Det levde jag på dom första veckorna. Ända tills i början av veckan då jag läste i MontpellierPlus att två hundar hade bitit en kvinna. Hon klarade sej inte, och nu får jag helt plötsligt en helt annan syn på dom här förbenade hundarna. Varje hund jag ser misstänks av mej, för fakutm är att dom inte fått tag på hundarna än... Nu kan man ju undra varför det finns så många hundar här! saken är så finurlig att det finns många uteliggare här i Montpellier, vilket enligt lag egentligen är förbjudet. Men nu är dom så smarta att dom skaffar massa hundar som både ger värme och skydd. Dessutom kan polisen inte "ta hand" om uteliggarna då dom inte vet vad dom ska göra med hundarna. Så ligger verkligheten till i Frankrike.

Kvällen idag ska bjuda på en ordentlig omgång utgång, det r väl tanken iallafall. Vid nio ska vi till Pamela och sedan tar vi bussen ut till någon av klubbarna utanför stan. Ja har aldrig vart där ute än, men det kan säkert bli spännande. Om inte annat är det kul att se andra delar av Montpellier. dessutom är vädret helt perfkt för utgång. Soligt och varmt, mitt i november. Skumt skulle jag säga.

Nej, nu ska här lagas pasta med spenat och ädelostsås, bonne apetit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback