Artonde dagen i Montpellier

Klar för en kväll på Australian Bar




Tröttheten är inte så påtaglig som den borde, vilket kanske kan hänvisas till debatten vi utsattes för idag på lektionen. Fy, vad det är frustrerande att inte kunna säga precis det man vill, just för att orden inte räcker till. Bah.

Till gårdagen. den blev... Annorlunda. Vi begav oss för till Cirkus där vi mötte upp några andra vänner. Ganska snart gick vi vidare till Australian Bar för att undvika all kö som vanligtvis är där på tisdagar. (jo, det är studentkväll då). Supertrevligt hade vi verkligen, och vi dansade verkligen konstant. Men efter bara ett antal moves på dansgolvet efter toabesöket vid midnatt träffade vi på två killar från Boston. Tjo, vad engelskan försvunnit när man bara pratar franska. Men ringrosten gav till slut upp och man kunde ha ett normalt samtal. Egentligen var det inget speciellt med dom, förutom att dom hade två supertrevliga franska tjejer som kompisar. det slutade med att vi gick med dessa två flickor hem för ett litet nattamål. Okej, det kanske inte är vad jag föredrar, men fy vad dom var snälla. Dock är det fortfarande oförståeligt i min hjärna att man tar hem okända utlänningar, vi hade ju kunnat göra vad vi ville :P Men, MEN, beskedliga som vi är åt vi upp vår mat, bockade och gick. Det hela slutade med att vi nu har en inbjudan till en liten träff (ja, inte dejt, en motsvarighet till middag på ful franska?) på fredag. Sant att säga är det ju grymt bra för språket om man får lite franska kontakter... men, vi får se. jag har trots allt en hel vecka på mej att bestämma mej (nåja, två dagar iallafall)

Åh, jag kanske även ska nämna att jag fått ett frieri, tackar.
Nej mamma, jag sa nej.

Kommentarer
Postat av: Hannut

Åååh vad jag är avundsjuuuuk!!! Vill också kunna franska så jag kan åka ner nästa år och göra samma sak ;) Men ack, min franska är bortom allt.. tyvärr :P Måste komma och hälsa på dig någon gång! Hur länge stannar du?

2008-10-29 @ 22:27:12
Postat av: cecilia

HEEEEJ!!!!!! Vad roligt att se dig! Hoppas allt är bra med dig där nere i baguettelandet... här ska jag hänga vare dag:) kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback