Åttonde dagen i Montpellier

Åh. Det skulle bli en tidig kväll men vi begav oss ändå inte hemmåt förrän det att klockan var tre. Först begav vi oss till en bar där vi skulle lyssna på en liten lovad trubadur.  Jo vars, helt okej som bakgrundmusik, men kanske inget mer i mina öron. Därför bestämde vi att vi skulle dra oss hem till et studenthem istället, innan vi skulle gå ut. och det var mycket trevligt må jag säga. Så trevligt att vi beslutade att vi skulle stanna kvar och inte ens gå ut. Men som sagt, de va lika trevligt det. dessutom måste ja erkänna att ja va ganska trött, och de va nog fler än jag som var det.

detta betyder att dagen idag varit ganska soft. Jag har sprungit runt i pyjamas vilket mina fötter tackat mej för, då dom sluppit vara instängda i ett par trånga skor. Ja, skorna blir bara träckgre och trängre på grund av alla plåster jag använder. Dock kom ägarinnan ner en sväng och jag beslutade mej för att sedan städa lägenheten. jag fick sällskap av Anna, oc snart var hela lägenheten skinande ren (nåja, så ren som den faktiskt kan bli). Och det var ju oassande eftersom det imorgon kommer en ny tjej, en francophone. perfekt tänkte vi, nu kan vi öva vår franska konstant, men de återstår väl att se vad för sorts person hon är. Vi får helt enkelt se. Jo, för med japanen här kan vi knappast öva så mycke franska... "jö svi djaponäääs". stäng dörren. hej då. Så trevligt var det att första gånge hälsa på honom. där stod man kvar ensam, utan att fått presentera sej själv, hehe.. nästan lite komiskt nu när jag tänker på det.

men, nu ska jag faktiskt dra mej, det står pannkakor på menyn, vilka jag och anna snart ska börja göra. Mums, jag är hungrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback