Femtonde dagen i Montpellier



Frankrike är faktiskt ganska fransk, det ska erkännas. Stereotyper är inte stereotyper, tro mej. Men det kanske därför jag trivs här så bra, allt är precis som jag förväntade mej, eller kanske bättre.

Dagen idag har vart en seg dag. vaknade vid tolv och gjorde mannagrynsgröt med riktig färsk (!!) mjälk. Helt underbart. Senda blev det en rejäl promenad med två av mina lägenhetskamrater genom Montpellier, och idag var vi verkligen turister. Jo, det blev en hel del foton, men det är ju dock väldigt kul att ha. Vi letade också efter glass som små nissar, och det är sjukt hur svårt det ska vara att hitta glass här, jag menar, det är en medelhavsstad... skumt, det måste jag säga. Det slutade med att jag slurkade i mig lite chokladglass från TopBudget, och jag blev ganska nöjd till slut ändå.

En promenad till parken har jag också hunnit med. Satt i solen (idag har de vart sjukt varmt) med en bok och njöt av värmen. Ja, ända tills en fransos kommer fram och säjer "toutes les suedoises sont belles". Och där var min ensamma härliga stund i parken slut. Dock förstår jag fortfarande inte hur han kunde veta att jag var svensk. Okej, jag läste en svensk bok men den hade jag i knät så texten syntes inte. Jag fattar inget. kanske har jag missat nåt?

Nu blir det iallafall till att sova tidigt ikväll, känner mej smått trött. det kan bero på att jag vart hemma två nätter i rad ganska så sent. samitigt har man ju så roligt att man får ganska mycket energi av bara det. Men, när tröttheten kallar finns det inget härligare än att krypa ner i sängen, hur hård den än är...

Kommentarer
Postat av: Olle

Konstigt att han trodde att du var svensk, så vitrysk som du ser ut... :P

2008-10-26 @ 21:07:40
Postat av: Amanda

Olle!!!!!!

2008-10-27 @ 21:12:34
Postat av: Olle

Ja...?

(Förresten kan det tilläggas att jag för tillfället lyssnar på fransk (!) europop... fattar inte ett ord, men d e bra ändå... :P)

2008-10-28 @ 11:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback