Nittonde dagen i Montpellier

Vilken dag, vilken hääärlig dag. När jag tänker på den blir jag glad.
Nåja, det var ett tag sedan jag nynnande på den melodin men den dök på något konstigt sätt upp i mitt huvud, frågan är varför. Dagen började som vanligt med en tripp till skolan ett par rimmar, och ytterligare två grammatiklektioner, puh! Nya verbformer gör att mina stackars hjärnceller strejkar i uppror och jag är på väg att äta upp min grammatikbok. Men, ca va som man alltid säger här. Dagen till ära blev det även ett passa salsa, och, en tripp till IKEA. En till badhanduk inhandlades, även en pläd och självklart lite svensk mat. Det konstiga här är att man äter saker, fastän man inte gillar dom, bara för att dom är svenska (oj, vilken fin meningsbyggnad). Ta till exempel Kalles Kaviar som jag aldrig gillat. Men förra gången jag var på IKEA köpte jag en tub, bara just därför att det är svensk. Nu är jag smått beroende av den lille killen med gult hår! Mums.

Jag har även, mycket intressant, omorganiserat mitt rum idag. Eftersom jag faktiskt ska bo här i ett halvår insåg jag att jag inte kan ha mina saker i olika sorters påsar. Därför har jag idag röjt ut ett helt skåp med gamla grejer. Fråga mej inte om ja fick, men ja gjorde det iallafall. Nu har jag hela två hyllor till mitt forfogande vilket känns som en oerhörd lättnad. dessutom köpte jag lite förvaringskartonger idag med, så nu slipper jag ha alla böcker stående på skrivbordet. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd! Jag har till och med fått upp lite ljus för stämningens skull!




Ja, jag inser att kortet inte var det bästa. Men mitt rum är så dåligt att ta kort i eftersom det är avlångt. Antingen får man bara med byrån, eller bara sängen. Men det jag ville visa var min mysiga stämning, och dessutom att det inte ligger ett enda papper på skrivbordet. Oj, jag känner mej riktigt stolt.


Brrr, fy farao vad kallt. Faktum är att jag även varit ute och tagit nattkort. Alldeles nyss faktiskt. Dock var jag för sent ute, eftersom karusellen (världen snygagste) hade släckts. Jag ska snarast ta ett nytt kort på den... Här är iallafall min granne! Snygg va?





Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback