Tredje dagen i Montpellier

Ännu en dag är avklarad och jag ångrar inte en enda sekund att jag åkte hit. Dagen började med kurser vid nio och ett litet test avklarades med glans. Jag måste medge att det är en underbar känsla att vara motiverad. Lektionen bjöd bland annat på hur man bygger upp en si-mening, och helt plötsligt blev det väldigt klart för mej, varför har man inga sånna lärare hemma?

Eftersom jag hade den mesta maten hemma för lunch tänkte jag snabbt bara köpa lite glass eftersom det varma vädret håller i sej. Dock hann jag inte så långt, eftersom ja träffade en kille från Mexico som jag hade introdiktionskursen med. det slutade med att vi hamnade på ett cafe vid Place de la Comedie i solen och åt varsin Sandwish Froid. Mums. dock fick vi pommes frites till efterrätt, och jag fattade verkligen ingenting... Lunchen tog till ända och vi sa ajöken och jag kunde bege mej till den härliga parken 5 minuter från min lägenhet. Gitarrer och trummor överallt, folk som sjunger och dansar, folk som utövar akrobatiska övningar.... ja, de tar inte slut på olika sortes människor. Och mitt i allt satt jag och solade i shorts och linne. Jag kanske inte ska tillägga att det är 26 grader i skuggan nu, nej då blir väl ni där hemma för avundsjuka...

Glassen blev till trots inhandlat till slut och nu sitter jag här i fönstret och mumsar. Eftermiddagen ska tillbringas här hemma, men vid 11-tiden är tanken att vi ska ut igen. Ja, det är bara en för härlig atmosfär här. Jag hoppas att alla får samma chans som jag att göra det man vill.

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback