3/4 -09: Ruskiga franska läkare

Ja, jag lever fortfarande trots allt. Dock har lite saker hänt de senaste timmarna på denna vecka. Jag har bland annat besökt det franska sjukhussystemet. Upp i en smal trappuppgång alldeles jämte skolan, in i en rökig lokal och jahapp; så var man direkt i läkarens våld. Han hade totalt fel eftersom han sa att jag har allergi och att jag ätit något dåligt. Men lilla doktor; jag har aldrig i hela mitt liv haft en allergi och varför är inte Fia sjuk med då vi ätit samma saker? Men jag gick däreifrån ett sjukintyg och tre recept rikare. Nej, jag tänker inte köpa en enda medicin.

Därför knaprar jag fortfarande alvedon och ibumetin, på fastande mage. Detta resulterade i att jag mitt i mataffären fick sätta mig på golvet, en fransk tant blev nervös och ordonerade frukost. Jag köpte äcklig ananasyoughurt och mjöliga äpplen. Jag har försökt mig på att äta makrill, fy! Två grova brödskivor ligger så gott som orörda och makrillsburken är bara massakerad. Resultat: min mage innehåller 4 alvedon, 1 ibumetin, 2 mjöliga äpplen, 1 äcklig youghurt, 1 tsk salt, 1 kopp te. Oj, det här har varit en riktigt bra matdag.

Kommentarer
Postat av: Olle

men lilla stackars du! Vad är det med dej egentligen? nu blir ja änna orolig...

2009-04-03 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback