5/4 -09: Svensk husmanskost = lättare och mättare

Vad dålig jag avrt på att skriva. Ja, det kan man tycka men jag har faktiskt inte orkat då jag har varit alldeles för sjuk för att ens orkat trycka på en knapp. Detta har resulterat i att jag de senaste dagarna tittat på varenda samhällsprogram på svt, jag är helt enkelt expert på Sverige just nu.

Och hur går sjukdomen? Inge vidare, jag åker hem tidigare. Men oj vad det ska bli skönt att få komma hem. Dock vet jag ju att jag kommer sakna så mycket här i Montpellier, för jag älskar ju det verkligen. Kommer saknar min första lägenhet (ja, den har väl varit min ändå?), min underbara väg til skolan, själva skolan... Det är bara till att fortsätta räkna upp saker. Något jag däremot inte kommer att sakna är maten. Att franska köket är känt vet ju alla, men vad gör man när man som svensk student kommer hit och ska försöka använda allt då? Nej, de går inte. Heja svensk husmanskost = lättare och mättare (ja, alltså man blir mer mätt...)

Men Mara, mins rumskamrat försöker minsann få mig att äta. Häromdagen kom hon inrusande med ett kinderägg. Jag slog genast sönder det och byggde ihop den lilla figuren. Chokladen ligger fortfarande orörd - i papperskorgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback