20/2 -09: Solbrända kinder och ruffsigt hår

Igår hade vi ett födelsedagsbarn, så därför begav jag mig vid tio-tiden igår till Jaap med en vinflaska. Partajet var i full gång och födelsedagsbarnet kände sej nog nöjd med kvällen. Det gjorde jag med, jag slutade avtuppad i en säng. Tro inte att det berodde på vinflaskan, den öppnades inte ens. Nej, jag var helt enkelt så trött att jag snodde en av studenthemmets söngar, kröp ner och somnade. Nej, sant att säga så slutade inte kvällen där, utan den började snarare där. Vid ett tiden var jag pigg som en nötkärna igen, och jag begav mej upp till dom andra. Vid fyra släcktes lampan, och jag var väldigt fräsch när klockan ringde vid sju i morse. Dock var det inte bara jag som var helt slut, utan alla andra på skolan också. Därför begav vi oss efter skolan till parken. Min lunch där blev en baguett med ost, och så jordgubbar och mandariner. Jag kan nog inte förklara hur underbart härligt vädret är här idag. Jackan slängdes av. Koftan likaså. Vi satte oss på gräset, la oss ner, somnade till ankornas kvackande och till barnens rop,. Vaknade med solbrända kinder.... Och så ett ganska ruffsigt hår! (det förklarar bilden)



Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin bild! :D Så underbart vårig och inspirerande! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback