23/2 -09: Slumdog Millionaire



Flavio (Mexico) spelar gitarr i parken


Efter en skoldag begav vi oss till Monoprix, köpte frukt, ost och baguett och begav oss till parken. Jag vet, deet låter som om vi bara befinner oss i parken, men så är det nästan. Dock var det blåstigt idag, så man fick ha jacka för att skidda sig mot vinden. Men, när den mojnade kunde vi allihopa slänga av oss jackorna, och lyssnar till Conny och Flavios underbara gitarrspel. Härligt, fåglars kvitter, och att vara i goda vänners lag. Vi bestämde oss dock  tre timmar senare att vi skulle bege oss tille tt café, och en kopp varm choklad senare gick vi och köpte biobiljetter. Slumdog millionaire blir det iväll, klockan tio närmare bestämt. Kul och mysigt ska det i vilket fall bli, jag har trots allt inte varit på bio här än. I samma vända fick Jennie även syn på filmen Morse, som är svensk. Åh, tänkte vi, intressant. Så på fredag ska vi alltså åter igen på bio, en svensk sådan med fransk undertext, det kan bli spännande...




På café Molière
Jennie (sverige) Japp (Holland) Oj-jag-har-glömt-namnet (tyskland) Conny (tyskland) Christoph (schweiz) den-bleka-svenskan och så Flavio (mexico)


Men nu ska jag dra mej, mat vankas. (lyxigt, jag behövde inte laga själv idag)
À bientôt!


(och fråga inte varför inlägget blev i kursivt. Har ingen aning, och de går inte att ändra på...)

Kommentarer
Postat av: mor

Vem bjöd dig på maten?

2009-02-23 @ 21:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback