8/2 -09: Jag har ätit [knull]

Nu vet jag inte om det stavas sådär, men det är precis så det uttalas. Vi begav oss allihop igår till Yaap och Jennie där Martine skulle laga, just det, [knull]. "Va," utropade vi svenskar, "vad ska du laga sa du?". En tysk specialitet som faktiskt var ganska god, det såg ut som groteska frikadeller, och jag vet egentligen inte vad som bestod av. Svamp, lök, bröd, ägg, mjölk.. Till detta åt världens godaste svampsås, jag kunde inte sluta surpla i mej den! Mysigt var det iallafall, och väldans kul att prova lite annorlunda mat, det här är defenitivt något som jag ska göra själv! (speciellt om jag får till den gudomliga såsen)

Och då var det söndag för övrigt. Fredagen tillbringades som känt på Boutonnet där vi allihopa dansade loss, skålade och välkomnade Yaap. Jodå, till och med Jamel, anställd på skolan kom för att skaka, höhö. Dock var det väldigt skönt att få duscha mitt på natten eftersom folk röker inne, och inte bara tobak. Oj, mamma, nu blir väl du jättenervös, men tro mej, jag håller mig till mitt vinglas! :)

Nu droppade ett meddelande in från JP, mot Place de la Comedie för en kopp kaffe med honom, trevligt!

So long




(jag får variera pose litegrann. Man skulle för övrigt kunna tro att jag provat läppglans med förstoringeffekt, det kanske skulle va nåt för mej)

Kommentarer
Postat av: Olle

(du behöver inte läppförstoringsglans, fokusera på ögonen du... :P

2009-02-08 @ 21:17:21
Postat av: Ulle

Amanda, den hemska frikadellen heter väl Knudl. Jag har spist den många gånger i mitt andra hemland ÖSterrike, men är inte överväldigad. För övrigt så kan jag hålla med lite om att det låter oanständigt om man uttalar det fort, annars kan man låta (d:et) höras.

Allt väl? Jag lever snölivet med milslång längdskidåking i sagolika snölandskap :)

Kram!

2009-02-09 @ 08:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback