15/1 -09: Je m'appelle Amanda et je suis fatiguée

(av rubriken att döma kan ni ju se vilken nivå min franska ligger på just nu denna afton. Baaaas)

Två dagar har åter förflutit och mycket har passerat. (hum, nu infueras jag av franskan känner jag). Igår fick jag i vilket fall finbesök från Nîmes av Renaud och Romain. Det var riktigt trevligt, och dagen spenderades med shopping - från deras sida. Själv håller jag mej på det torra, får tänka på att euron stiger (hjälp!). Dock fick jag något väldigt trevligt av mina kära vänner, fyra böcker av den svenska serien En ö i havet av Annika Thor översatt till franska. Den andra och tredje boken är redan mina, och dom andra får jag hämta ut i veckan som kommer, gulligt! Dessa böcker måste jag bara varmt rekommendera, dels för att dom är väldans bra men dessutom för att franskan är väldigt lätt att förstå i dom! Un île trop loin, L'Étang aux Nènuphars, les profondeurs de la mer och Vers le Large. Heja på och läs!


Gårdagen avslutades dessutom ganska spännande. På väg hem blev jag nämligen utbjuden - av en polis. Jag kan dock meddela att jag tackade nej. Kanske skulle jag fångat ögonblicket, men öh, nej. En polis som bjuder ut en tjej på arbetstid måste väl vara lite desperat?

Pepparkakor, på tal om dessa underbara skapelser äger jag en just nu. En hemmagjord mjuk en. För idag hälsade jag på hos en spansk tjej, Andrea, som hade ugn. snabbt som attan frågade jag om jag fick komma hem till henne för att baka, och rar som hon är var jag varmt välkommen. Jag fick även fri tillgång till et kiwiträd, vilket står på hennes tomt (hon bor nämligen i ett hus med 5 andra studenter). Detta resulterar i att jag har hela kylskåpet fullt med en massa kiwi, men jösses vad goda dom är. Det är nog första gången jag smakat att kiwisar är söta, mums.

Och för övrigt, jag kommer snart hem en vända. Vi ses då!



Jag har vart hängig idag, jag ville bara förklara dom trötta ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback