Mitt tolfte kg köttbullar är nu gjort...

Jag blir så himlans trött på mig själv. inte nog med alla sjukdomar har jag också en tendens att skada mej själv. Foten la av när jag trillade av jetskin, i förrgår fastnade jag med klacken i en bräda och föll och fick ett jack på låret (lakanen fick tvättas igen efter den natten) och jag får plåstra för att hålla ihop det. Inte nog med det, idag slog jag i tån i bassängkanten så halva  poolen blev röd och allt folk hoppade upp. Haha, nu är den inlindad i en halv toarulle och går på alvedon.

Förutom allt detta gjorde jag också kötbullar idag. 2 kg var tanken att det skulle bli, med sedan ringde telefonen, det avr Albane. "Amanda, ska du göra något speciellt idag...?" Nej, det skulle jag ju itne direkt. "Jo, det är så att jag vill bjuda lite folk på middag idag..." Åh, jag kände vart samtalet var på väg. 2 kg extra köttbullar skulle komma till, alltså 4 kg sammanlag!! Vet ni hur lång tid det tar att göra så mycket köttbullar när man inte har plats för allt sammatidigt i ugnen? Jag stod alltså i fyra timmar och lagade mat!! Skalade potatis, gjorde sås och gräddade (?) köttbullarna... Puh, men nu är det klart iaf, och är dom inte nöjda tänker jag minsann låsa in dom!




Så här såg det ut när jag åt med Tristan, Raphaeil, Capucine och Gunièvre. "Det godaste vi ätit) blev betyget. Tack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktigt:) Men akta tårna. Skulle kunna hända en olycka med en stekpanna eller nåt.

2009-07-29 @ 20:45:17
Postat av: mor

Amanda va du e duktig på köttbullar, kommer väl snart ikapp farmor:) Jag förstår att dom vill ha dig kvar. Men nu slipper du väl göra köttbullar på ett tag?

2009-07-30 @ 09:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback