Vad gör man som aupair när barnen strejkar?

Var gör man när ett av barnen hejdlöst slänger pennor över hela rummet? Man ber dom städa upp eftersom de andra barnen behöver pennorna för läxläsning. Vad gör man när han vägrar? Jo, man säger att det inte blir tv-spelandes på hela dagen och tar hans DS. vad gör man om han då river upp överkasten, säger elaka saker och slår och trummar när dom andra gör läxorna och säger att han inte slutar förrän han får tillbaka sin DS?

Mitt tålamod tog iallafall slut och jag kände mig som en usel aupair när jag höjde rösten. Å andra sidan kanske det behövdes så han fattar att han inte kan göra vad som helst. Så nu sitter jag här, med ännu värre huvudvärk med hans DS bredvid mig och har superdåligt samvete. usch.

Kommentarer
Postat av: Olle

Men Amanda, du är inte usel... Det låter ju onekligen som att han behövdes sägas till... :)

2009-07-18 @ 14:02:24
Postat av: Fanny

Nej nej. Det här är helt rätt gjort ifrån Au Pairens sida. Höja rösten är nr. 1, hota med tidigare nattning är nr.2, låta efterrätten utebli är nr.3 och slutligen det största straffet; Ta det allra värdefullaste ifrån mini-monstret. Allt ifrån nappar och godis till datorer och cyklar är OK. Maktkänslan är ganska härlig när man börjar vi van. :)

2009-07-18 @ 23:54:13
Postat av: Amanda

Hahahahaha, de där med efterrätten känner jag med igen :P Jo, jag antar att du har rätt, vad dom än gör så är det vi, mwoa-ha-ha, so har the Makt.

2009-07-19 @ 09:40:59
Postat av: Alexandra Arvidsson

Så var mina au pair barn också i början men dem testar bara gränser


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback