12/6 -09: Potatisgratäng - mums!

Oj, vart har jag varit, inte likt mig att inte skriva var dag. Men gårdagen var väldans stressig, usch, för stressig. Gjorde köttbullar hela dagen och bakade en kladdkaka, sedan hämtade jag pojkarna i skolan. Var hemma vid fem, och kvart över åkte vi till golfen för attg lämna av Tristan, för att sedan åka till läspedagog med Rafaël. Tillbaka hem, värma på maten åt pojkarna, tappa upp ett bad, lägga dom. Snabbt ta en dusch och sminka sej. Jag var nämligen på middag igår kväll. en liten enkel tillställning skulle det vara hos Yanns föräldrar, mycket trevliga! Blev riktigt förvånad över att dom bjöd mig, men eftersom det skulle vara många olika nationaliteter bad hon mig att komma. Hur so helst, jag anlände vid nio-tiden (svettig efter att ha gjort mig iordning så fort) och redan då var huset ganska fullt. Ja, hus och hus, snarare en gigantisk herrgård/slott (tänkt Juveler av D. Steel) där tunga trämöbler blandas med föremål från resor över hela världen. Och helt plötsligt tutar en buss utanför. Hjälp, ytterligare 40 personer anländer och jag känner mig med en gång som en blyg svensk som inte vill vara något problem någonstans. Men middagen flöt till slut på bra, med fantastiskt mat (typ sniglar, fois gras och grodor, iirk) och dryck. Åter igen fick jag smaka på alldeles för fin champagne och kvällen avslutades vid 2tiden. Jag somnade vid 3 ända tills klockan ringde alldeles för tidigt...

Dagen idag har även den flutit på bra, dock inte lika stressig. idag blev det potatisgratäng för pojkarna (dom borde vara glaada, dom har knappt aldrig fått hemmalagad mat) och lite tillbehör till det. För ovanlighetens skull bär det även av ikväll - så klart, det är fredag! Dock försvinner jag nog hela helgen, så uppdateringar kan det bli ont om. Ja, helgen ska nämligen bli superbra så vi ska väl åka ut till något vatten och sola, bo i mobilhus och bara njuta... :D

Ha en bäst helg, speciellt familjen! Hälsa farmor och farfar med, och Benito!

Kommentarer
Postat av: mor

Hej där! Du verkar verkligen leva "la dolce vita"! Va rädd om dig, puss mamma.

2009-06-13 @ 09:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback