23/3 -09: Freezing i Montpellier

Ja, nu var det en hel helg sedan jag uppdaterade, och man kan ju minsann undra varför. Jo, faktum är att jag har haft besök hela helgen och därför har jag inte tagit tid till datorn. Känner därför att jag varit isolerad från omvärlden, då jag inte har läst afton bladet, kollat nyheterna... Ja, ni fattar.  Så vad har hänt hela helgen? Bra fråga. I fredags var jag på resto, åt världens maffigaste måltid, men mums vad gott det var. Hade däremot magknip hela natten och det var inte lika kul (däremot var det värt det). I lördags kom Fialia, mötte upp henne vid stationen vid ettiden. Satt i parken och njöt av Marabou, turkisk peppar och lakritsal som hon hade tagit med sig. Åh, hon är väl bara för bra hon :D Dagen tillbringades på olika caféer i solen och klokcna halv fem teltog vi i något som kallas Freeze. Det anordnas här en gång varje år, och går ut på att vid en bestämd tidpunkt så stannar alla som vet om detta, alltså fryser i en speciell position. Alla som då råkar vara där av ren tillfällighet undrar ju såklart vad det är, ja, fattar ingenting. Kan tyckas väldigt konstigt, men det var riktigt tufft faktiskt. Eftersom min kamera har gått sönder kunde ja inte filma, men hittade en film från förra året hur de kunde se ut. Klicka här (mamma) för att se.

Kvällen tillbringades sedan hos en fransman med vänner, och det var riktigt trevligt. Fialia försökte sej på lite franska hon med och det gick ju riktigt bra! Och så rullade söndagen på, vi satt i parken och solade, jag sa hej då till Christoph som varit i Montpellier och hälsat på, och vips var det måndag. I skolan har den tillbringats och sedan blev det för ovanligheten parken. På utomhustermometern vid apoteket kunde man avläsa 28 grader, och det var ju lite otur att man hade långbyxor. Därför tänkte vi ta cyklarna imorgon till stranden, sola och kanske ta ett dopp. Vi får se.

Nej, nu ska vi göra iordning sallad med fransk sås, gottigt va! Och vem vet, det blir säkert lite djungelvrål till efterrätt.



Pannkakor avnjöt jag till frukost i fredags, bra uppladdning innan allt besök i helgen. Bra uppladdning för tårar, skratt och underbara liv

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Amanda!I Montpellier o hälsat på...hm...va kul att Fia kommit, njut o ha det super. Vill ni se oss på Bingolotto så gå in på TV4 o bingolotto samt 22/3 så kan du se oss. Puss o hej, hälsa Fia.

2009-03-23 @ 19:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback