8/3 -09: Värme strömmar in genom mitt fönster



Nu sitter jag här med min vanliga fruktsallad, idag bestående av blodapelsin, kiwi, banan och fleur d'oranger-sås. Anledningen till denna frukost var det förfärliga magknip som trängde sig på under min söndagsjoggning, jag trodde seriöst att jag inte skulle kunna ta mig hem. Därför är jag inte jättepigg på att smälla i mig tung gröt, utan istället blir det lite lagom med fruktsallad.

Gårkvällen tillbringades enbart hemma tittandes på melodifestivalen. De andra gick ut, mig jag kände mig helt enkelt inte i form. Dessutom är det den första fredag/lördagkvällen som jag inte går ut sedan jag kom hit, så det kändes ganska så skönt, vilken utvilande helg! Därför vaknade jag vid åtta i morse. Såg att solen strömmade in genom fönstret så jag reste mig upp och öppnade det. Men, vilken konstig känsla, varför kommer de inte in någon luft? För första gången detta året strömmar det in varm luft på morgonen, fantastiskt. Shortsen på, linnet på och sedan joggingskorna; då var man redo för att ta sig ut på en morgonrunda. Men hjälp, även i dessa kläder kokade jag när jag sprang genom en solig park, puh! Men jag klagar inte någonstans, jag tycker att det är underbart.

Och nu sitter jag alltså här, i nattlinne med min fruktsallad och öppet fönster lyssnandes på alla fåglar. Jag är inte alls sugen på att ta en kaffe som JP ville göra utan jag känner mig mest lockad att lägga mig ute på balkongen hela dagen, äta frukt och lyssna på musik. Det får nog bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback