24/5 -09: Min bästa natt någonsin

Jag har inatt tillbringar min hittills bästa natt i mitt liv. Ja, skumt kan det låta, men det var verkligen helt, helt fantastiskt. Jag visste inte igår vad som riktigt väntade, bara att någon Yann skulle plocka upp mig. Skulle vi stanna i Guérard, åka till någon klubb, träffa fler människor? Att jag dessutom verkligen inte visste vem människan var gjorde väl inte saken bättre.

Men så hör jag en bil brumma på¨uppfarten, och jag kikar ut genom fönstret. Jag väntade mig en bucklig bil som alla andra, men istället fick jag syn på detta (jag var bara tvungen att smygfota genom fönstret, därav kvaliten).


Bild saknas



Det visade sig vara världen mest konfortabla bil och dessutom världens snällaste människa som körde den. Kändes som någon film när jag blev hämtad, höhö, jag kunde ju inte låta blir att vara nöjd. (Om han var snygg? Fransmännen i söder kan slänga sig i väggen, det säger väl det mesta). Öppnad dörr fick jag, och rutorna fälldes ner helt. "hjälp, här sitter jag i bilen med en människa jag inte känner och han ska ta med mej någonstans jag absolut inte känner till". Men i takt med att konversationen flöt på släppte lite av min nervositet, och jag insåg plötsligt att jag mitt framför mig hade Triumfbågen. Mitt i centrala Paris, i öppen bil, Christoph Mae ur högtalarna, bredvid en fransman. Kan låta underligt, men det var snarare en verklig upplevelse.

Bilen stannade snart, och in på sushirestaurang. (ja, tro mig mamma och emma, jag har lärt mig äta sushi, dock med gaffel) Världens största båt med sushibitar var inbeställd och jag förstår i ärlighetens namn inte hur vi fick i oss allt. Kanske det förklarar varför vi satt där i nästan tre timmar? Med magarna mätta satte vi oss åter i bilen, och det var väl egentligen här det allra mest fantastiska hände (nej mamma, inte barnalstrande). EN nattlig tur i Paris, med öppet biltak och lampor av bilar och upplysta byggnader. Han körde runt till alla monument man "måste" se, och det var verkligen en upplevelse som hette duga, så fantastiskt vackert Paris är! Jag insåg verkligen att jag har hittat min del av Frankrike. När vi parkerade bara ett par hundra meter från Eiffeltornet, gick upp på en kulle, och såg hur Eiffeltornet började blinka kunde jag knappt fatta att jag verkligen var där! Paris är det vackraste jag någonsin sett, jag är kär!

Efter ett par timmars bilåkande, och köande såklart, hamnde vi i Meaux där vi försvann in på en nattklubb, intriktning reggeaton och salsa. Hey, äntligen någon med samma musiksmak som jag! Dansande, presenterande flr människor och kanske den äckligaste drinken jag någonsin fått. Men vad gjorde väl det, jag hade en helt underbar kväll! På hemvägen stannade vi till vid en pub vars ägare han kände och vi avslutade kvällen väldans lugnt med en lång pratstund och fler presentationer.

Vid femtiden i morse var jag hemma, och det var nästan lite svårt att ta in allt jag hade sett. Jag säger bara; ska man till Paris, se till att ha en öppen bil nattetid, det var en upplevelse man inte kan få någon annan stans. Att jag hittade en supertrevlig människa i bilen blev bara ett plus, och jag känner mig som hemma, här i Guérard!

(Eftersom kameran lämnades hemma, då jag inte visst vad i skulle göra, kan jag inte förklara med bilder var jag fick se inatt. Men kanske var det bra, jag är övertygad om att detta var något man måste uppleva för att förstå. Och ja, det kanske låter knäppt att det kan vara så fantastiskt som jag försöker beskriva, men det var min bästa natt hittills. punkt.)

Kommentarer
Postat av: Sara

de låter underbart! här hemma skiner solen och en massa plugg väntar, är grymt avundsjuk på dig lilla mandis! är glad över att du fått de så bra! hur gammal var denna mannen? en framtida make;) hahaha. massa puss å kram ena delan av frabre

2009-05-24 @ 11:55:19
Postat av: Amanda

Han var 31, har öppen bil, motorcykel, jetski och är chef över golfrestaurangen och campingen. Jag har redan förberett förföringsscenen... höhö.

Ja, usch, tänk att medans jag njuter så här så pluggar du. Inte klokt de. Hoppas att allt går bra iallafall, men plugga inte för mycket!

pussåkram den andra delen av Frabre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback