Mojitokväll med Barbapappa

Jag tänker ofta tillbaka på Montpellier. Jag saknar det oerhört, men är ändå glad att jag gått vidare till en ny nivå. Jag tänker att mitt umgänge där till största del bestod av utlänningar (liksom jag själv) oich fick därför inte det där riktiga utbytet av fransk kultur. När man gick ut tillsammans, hade jätteroligt men kunde ändå inte låta bli att önska att man var en i de där franska sällskapen.

Och så nu, är jag där. Har jag någon vän som är i samma situation som jag, utlänning? det skulle vara Fanny och Karolin, men än så länge har jag ju bara träffat dessa en gång. Detta slog mig igår, när jag och ett par kompisar åkte till Tabu (sushirestauran/bar/lounge) och gick ut. Klackarna på, och så min kära GinaTricot klänning. Så satt jag där, med 7 fransoser, hade livilga sällskap och drack mojito. Ja, för mojitokväll var det. Ska jag vara ärlig är det inte riktigt min drink, men efter att ha smakat både Mojito Fraise, Mojito barbe a papa och Mojito Passion har jag ändrat uppfattning.


Kommentarer
Postat av: mor

kan du inte skicka hit lite moijito?

2009-10-02 @ 09:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback