Vad ar det for fel?

Jag kan ibland inte lata bli att undra vad det ar for fel pa mig och syster. Varfor kan vi inte vara som alla andra, borja lasa efter gymnasiet, fixa finfin lagenhet och vara nojda med att aka hem om helgerna och halsa pa alla. Det borjade med att syster flyttade till Stockholm, josses vad langt. Hon var ju inte hemma alls mycket, och vad farliga saker som kunde handa dar! Sen rakade jag bli kar, och att flytta till karleken (Frankrike) blev ett maste. Jag drog. Och det var ju annu langre bort, dar annu farligare saker kunde handa. Men inte rackte det heller for systrarna. Den aldre av dom, Stockhomsbon begav sig till andra sidan jordklotet och sitter nu fast dar.

Stackars foraldrar. Men man paverkas ju av arv och miljo, sa egentligen ar val alltihop fran borjan deras, foraldrarnas, eget verk... Men jag alskar dom iallafall.


Kommentarer
Postat av: Andra knäppa systern

Hör du. En klok människa sa en gång till mig, att den kraften som gör att du aldrig är nöjd, att du hela tiden vill vidare och göra nya saker, göra mer; det är också den kraften som gör att du faktiskt driver dig själv framåt och får dig att göra fantastiska saker, som att flytta till Frankrike och få jobb på Disneyland. Så om vi är knäppa för den sakens skull.. ja, då är jag ganska nöjd med att vara galen:)

2009-10-23 @ 20:10:14
Postat av: mor

Jag tycker så mycket om mina knäppa och galna flickor, riktigt mycket faktiskt! Puss på er.

2009-10-23 @ 20:18:09
Postat av: Hanna

Haha :P Var befinner sig Emma nu om man får fråga? :)

2009-10-23 @ 22:43:03
Postat av: Amanda

Guatemala.. fats inatt drömde jag att hon hade åkt hem och stod i kylskåpet och valde god mat

2009-10-24 @ 08:01:16
Postat av: Karolina

tack för erbjudandet! jag planerar väl att ta mig till frankrike snart, blev ju inte att jag åkte i mars som jag tänkte förra höstae o i somras jobbade jag o nu MÅSTE jag snart dit om jag inte ska kollapsa! (ah typ..)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback