Ett lyxliv som aupair

Allt detta som ar skrivet nedan ar tack vare en fantastiskt varfamilj!


Att jag lever "VIPliv" och "lyxliv" har jag nu fatt hora flertalet ganger. Men hur ligger det egentligen till, jag jobbar ju trots allt som aupair?!

Nar jag kom hit blev jag genast presenterad for en massa folk, i alla olika kategorier. Jag minns min allra forsta kvall da jag fick aka med deras senaste aupair till en hemmafest med folk som hon umgicks med. Folk var val 17 till 20, och det var val trevligt; dock hade jag inte alls mycket gemensamt med dom om jag ska vara arlig. For dom var det droger som skulle rokas, dans till tekno och en ny blond (jag) som skulle hamna pa deras CV.

Jag kande val att jag inte passade in, och blev min forsta helg utbjuden av en kille som ar en kompis till min vardpappa. Helt plotsligt akte alderna upp (25-30), men i detta sallskap och med hans vanner kande jag mej mer hemma. Pa ett plan. Hemma for att man kunde prata om seriosa saker, for att droger inte cirkulerade i luften och for att folk var riktigt artiga.

Men ganska snart markte jag ju den andra sidan av allt detta folk, den sida som gjort att jag fatt uppleva allt fantastiskt har i Paris som en 19arig aupair vanligtvis inte far gora. Den sida som var helt frammande for mig nar jag kom hit; den rika delen av Paris. Den som bjudit mig pa akturer genom ett gnistrande Paris med underbara bilar och motorcyklar, som har gett mig suget i magen av en lamborghini som accelererar alldeles for snabbt. Den sidan som helt normalt ger mig parfymer av for dyra marken, bjuder mig pa Le Train Bleu och andra restauranger i samma kategori. Den sidan som gor att jag ar i sallskap med alltfor valtranade manniskor som skammer bort mig nagot alldeles forskrackligt. 

Men tro nu inte att det ar darfor jag umgas med dessa manniskor; i borjar var det snarare frustrerande. Halla, jag kan faktiskt betala min middag sjalv, jag behover ingen femte parfym. Lagg av att dra ut stolen for mej, och lat mig tuffa runt i min fina roda bil som har 20 ar pa nacken. Jag ar en en svenska som klarar mej sjalv!!!

Ganska snart andrades dock min attetyd, delvis for att jag genom ett samtal blev tillsagt att njuta lite. Slappa pa alla svenska korrektheter och kanna att jag ar ung. Men trots denna forandring sa ar jag fortfarande Amanda som stolt bar klader fran Gina Tricot, som tar med sej lunchlador till jobbet. Amanda som fixar sina naglar sjalv och klipper sej alldeles for sallan. Amanda som anvander mangder av torrschampoo och inte har bytt mobil sedan forsta gymnasiearet.

Slutsatsen ar dock svaret ja, jag skulle saga att jag just nu lever i kategorin "VIPliv" eller "lyxliv". Men jag forsakrar, det ar samma gamla svenska som finns bakom de tonade rutorna pa lyxbilarna som fraser upp for Champs Elysée...



Jag pa markesoutlet i Europas langsta kopcentrum. Men varken Miss Sixt, Prada eller Gucci fick folja med hem, Promod och H&M racker fint for mig


Kommentarer
Postat av: mor

"Typ sallad" menar du!

2009-09-20 @ 19:41:16
Postat av: Syster

Klart du ska njuta och ta emot! För tusan. När du har chansen. Go girl:)

2009-09-20 @ 19:44:15
Postat av: Johanna

det är precis den Amanda jag saknar något alldeles förskräckligt! :)

2009-09-20 @ 20:22:10
Postat av: Pernilla

Det låter inte dumt :D

jag säger bara lite VIP VIP VIP VIP VIP VIP hihi xD

<3

2009-09-21 @ 19:02:47
Postat av: Pamela

Amanda, saaaknar dig! Jag tycker mycket om att du är öppensinnig och att du samtidigt bevara ditt du. Stor puss

2009-09-25 @ 20:17:37
Postat av: Amanda

Nae, Pamela. Kom hit for sjutton!!!

2009-09-26 @ 11:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback