Kroppsvisitering av fransk polis

Det var en spannande dag. Jag gav mig ut med Yann, direktion Paris. Efter bara ett par kilometer hor vi blaljus ljutande, en polisbil kor upp bakom oss i rasade fart och signalerar att vi omedelbart ska stanna. Jag fick panik, fragade varfor sjutton dom ville ha tag i mig och slet upp mina identitetspapper. Poliserna kom ut, bad oss stalla oss med magarna mot bilen (tank varsta COPSscenariot) och kanner igenom kroppeluringarna. Hjaaalp. Dom oppnade bakluckan till bilen och kravde att fa kolla igenom tvatten som lag i baksatet. Jag ar inte den pinsamma av mig, men att visa upp bade underklader och svettiga traningsklader gjorde med faktiskt generad, framfor allt med tanke pa att jag ar ett stor underkladsfan. (dom var daremot mer an nojda)
Varfor? Jo, faktum var att dom egentligen letade efter tjuvar som hade stulit vardefulla antikviteter och trodde att vi, i en vit golf med helt svartkladda rutor bade fram och bak kunde vara garningsmannen. Men det gick bra till slut, och forhor och genomgang avslutades med leenden och skratt da polismannen fick syn pa en medalj i hog grad fran franska militaren i framrutan. Men dom visste minsann inte vad dom skramde upp den stackars svenskan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback