Levande lexikon

Jag ar prcis hemkommen fran Belgien och har haft en underbar helg fri fran jobb. Det har blivit brakfrukostar med smafranska och skinkrora, bar-te och underbara pain au chocolat. ag fick i lordags kvall ocksa uppleva kanslan av att vara ett lexikon da bade engelska, franska, svenska och norska utbyttes. Josses, snacka om att blanda ihop ord. Ibland undrar ag hur de blir att komma hem eftersom de flesta ord forst dyker upp pa franska. Och nar man borjar tanka pa ett annat sprak borjar de bli illa. Hur som helst ar jag reda mobbad for lina "bah oui" och det kommer val fortsatta.
Imorgon har jag iallafall Jayson och Charlibe inbudna pa middag, kottbullar och panacotta. Det blir mysigt och jag ska sla pa tort med champagne.
Och pappa, mina radisor har borat titta ovan mark, likasa kryddorna. Du har lart mig bra.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ska vi ta och öppna en språkskola kanske? Om allt annat skiter sig menar jag.

2010-05-02 @ 21:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback