Hjärtavtryck

Jag älskar
att krypa upp i soffan och kolla TopModel
att handla massa skor
att handla kläder
att åka in till gbg och kolla på människor
att handla smink
att ha spakvällar med tjejerna
att bara prata massa strunt
att måla naglarna
att sminka mej
att fixa frisyrer
att kolla TopModel nordic
osv..

det kan kallas ytlighet, och det kanske just är vad jag är


På tal om ytlighet.
Läste i en SOLOtidning... Och där i läste jag något.. Något superbra. Som gör att jag inte faller. Jag bara snubblar lite. Men faller inte!




Överallt där våra händer rör, lämnas fingeravtryck. Dörrar, böcker papper - ja allt!! Det är oundvikligt. Med våra fingeravtryck lämnar vi igenkänningstecken...
Jag önskar att jag ska lämna hjärtavtryck överallt där jag går i mitt liv. Avtryck av medkänsla, av förståelse och av kärlek. Avtryck av vänlighet och uppriktig omtanke.
Hoppas mitt hjärta rör vid en ensam granne, en ledsen dotter, en orolig mamma, ett ensamt barn, en åldrande gamling.
Jag vill ut och lämna hjärtavtryck idag. Och om någon skulle säga "jag kände din beröring" - hoppas dom också känner kärleken i mitt hjärta.



På något sätt tar jag mej ändå alltid framåt. Det går fruktansvärt långsamt. Men det går iallafall framåt. Det gå inte bakåt, som hos dej. Och då inser jag att det blev det rätta. Jag säker nu, jag befinner mej där jag för tillfället trivs bäst!

Kommentarer
Postat av: Simon

Det var fint skrivet om hjärtavtrycken.. bra att du inte faller mer. :) Och ytlighet kan vara bra också :)

2006-12-19 @ 17:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback