Skridskor

På något sätt är allt så off
problement är bara att ja inte vet varför.

Längesedan jag ändå va på så hät gott humör.
Ja, iallafall när ja inte vet vad jag ska göra.
 En helg där jag inte planeratin något. Det gillar jag ju iof inte.
Det kanske kommer sänka mitt humör. Nu blev de invecklat. För mej iallafall...
Ska ju iof till morfis o farmor o farfar.. men.. äh ja vet inte.
Skit samma. rent ut sagt. Öh, nej.






Och det är fortfarande kallt. Man kan ju inte ha mössa inomhus, eller?!

Jag är sugen på en riktig shoppingrunda... inte ensam den här gången! :P Alltid trevligt agtt ha nån med. Fördelen att åka ensam är att man kan gå till precis vilka affärer man vill. Nackdelen är att man börjar tänka.
Jag ska lära mej att stänga av min hjärna då den inte behövs. För de är rätt så ofta.

Egentligen är de bara krumelurer.


Det får men att tänka på sånna där krabbelurer. Jag kan längta tillbaka.


Höst ska ju iof vara regn. Men nu är jag lite trött på de. Nu vill jag ha uppehåll. Och inte allför kallt. DÅ blir de jobbigt att gå ut... då kan man inte andas utan att allt fryser till is.
De va så de va. Hans hjärta frös till is. de va de mest betydelsefulla och enkla jag nånsin sett.
Nej men jag vill att de ska sluta regna.


Det blir bara mer och mer komlpicerat allt. Derivata, fjärdegradskurvor och allt. Dessutom blir skolmate mer komplicerad, att gå i klackskor, att veta vad man ska ta på sej på morgonen, att inte vara sen. Och så du också! du också. Näe, kanske inte.





Vad svårt allt kan bli. Fast ändå, vad lätt jag har det. 





125621-7

Det är bara ett par skridskor på fossingarna som saknas. Och is..
Fast de va de iof på gräset...




Längtar till jullovet. Längtar till jul. Till adventskalendern, julhandling, stjärnor och glitter och allt. Och skridskor. Åh, avad härligt de är. De är en sån fri känsla har jag kommit på. Att bara få susa fram. I vilket tempo man vill. Avkopplande. Nu kan man inte välja tempo. I skolan. Man får skynda med så gott de går. När man trillar är de nästan kört. Då finns de iof många som kan plocka upp en, men de tar sån massa extra tid och kraft. Men när jag åker skridskor, kan jjag åka i mitt tempo. Och om jag trillar, kan jag resa mej själv. Med bara ett blåmärke.
Dessutom har man så kul. Speciellt när man har nån att åka med. som kussen :)
Kort och gott, jag älskar friheten med att åka skridskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback