1-1=10
"har man en gång blivit Frankrikefrälst, kan man aldrig återkalla de...."
Det är minsann sant, det kan jag lova.  Jag längtar tillbaka så jag nästan spricker... De kan du hoppa upp och sätta dej på. Jag ska minsann flytta dit en dag. Jag ska flytta dit, äta frukt och bli allmänt nyttig. Stoppa mitt chokladberoende, börja dricka vin till middagen och käka ost. Jag ska vandra på Paris bakgator, med en baguett i väskan och öppna den knarriga blå porten till min inträngda lägenhet. Dock ska den nog vara lite svensk; det vill säga inte fransk-stökig...
Men jag ska flytta. Ta tunnelbanan till jobbet och säga bonjour till tanten med hunden, och målarkillen med baskern. Så ska det vara.

Jag ska flytta...
Au revoir




Och lyssna nu på detta undertal Monkan!
1-1= 10<X
Det stämmer faktiskt, när man är i denna period som jag just nu befinner mej i... I vilken jag har befunnit mej i cirka... ett år :P eller skulle man säga en vecka, på grund av omständigheterna?



På torsdag blir de klassträff. Antagligen under mörka moln med regn.
Mörka moln med regn, dom förföljer mej för tillfället, det kan jag meddela.








Men röööööövhål! (förlåt...) jag längtar något fruktamsvärt mycket tillbaka...
"åh, sist jag tvättade håret var jag i Franrkike"
"åh, sist jag hörde denna låten satt jag i parken med allt folk"
"åh, sist jag åt denna osten var jag i Isabelles hus"
"åh, sist jag åt jordgubbar satt jag mitt emot Benjamin vid bordet"
"åh, sist jag hade på mej den här tröjan var jag hos Raphael"
"åh, sist jag drack det här vinet satt jag och skålade med Karro och Maria på festen
"

Åhhh, vad jag längtar tillbaka.











- "du är född perfekt"
- "perfekt med skavda kanter och sprickor"
- "vadå, är du också människa?"



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback