3 timmar och 5000 personer senare...

image169


Fastän det har varit en hektisk vecka, och fastän min kropp är som en 90årings, känns mitt sommarlov väl utnyttjat. Och även om vädret inte har varit som de borde, har jag så mycke som möjligt försökt att använda sommarkläder. Jahapp, och det har lyckats till viss del.

Invigningen på Gothia var fantastiskt. Bättre än förväntat. Danserna var för lätta, men ack, vilken känsla. Och att stå under scenen med en engelsman, fransman, ryss, arab, spanjor, och att sedan kliva upp på scenen och höra allt jubel var helt.. Jag saknar ord.

"Som reresentant för alla spelare i årets turnering
lovar jag att vi ska respektera varandras kulturer och lika värde.
Gotia Cup ska vara en mötesplats
för världens ungdomar.
Rättvisa och fair play ska råda i sann sportsmannaanda
och vara till heder för våra lag och länder.
Härmed förklarar jag Gothia Cup 2007
för invigd"

Och efter detta trodde jag seriöst att mitt hjärta skulle spricka. För jag har seriöst aldrig hört ett sånt jubel från en arena! Ojoj, det var kul. Att inte höra sej själv när man pratar hör inte till min vardag.


Och eftersom jag och Hanna under dagen fått en del solbränna (ja, solen steker inne på Ullevi) och skapat nya kontakter (misstolka mej rätt) slutade kvällen med att vi vandrade runtbland alla lag och improvade vår perfekta engelska. Verkligen. (Hanna, jag måste tillägga att jag träffade Lucas* i lördags igen)





På fredagen bestämdes det att vi skulle åka in till Göteborg igen. Japp, och efter att ha övervägt om det var värt att stå i en kilometerlång kö för att komma in på ett discotek, kom vi fram till att det nog var det. Tre timmar i kön och 5000 personer senare, så var vi sedan  inne. Varmt och inget syre, men annars var det... Superskoj!
Men på grund av den långa kön, beslutade jag och Fiah att vi även skulle åka in på lördagen, vilket vi gjorde. Kön var lika lång, men på grund av fler vakter kom vi in efter enbart en timme! Denna dag fanns ännu mindre syre och speglarna på toaletterna var totalt immiga. Detta medförde (runeuttryck) att när man skulle spegla sej fick man snabbt torka av spegeln, spegla sej så fort som möjligt, och sedan, 3,5 sekunder senare, var spegeln lika immig igen. (man får inte ha någon utseende noja för att åka dit inte) Kul var det iallafall, och under kvällen drack jag litervis för att fylla på vätskeförråden!




Ja, och nu sitter jag här, utpumpad efter en vecka då jag inte lagt mej förrän sena natten varje kväll, och inte varit hemma mer än någon timme varje dag. Benen gör ont, halsen har också ont    (1: en förkylning      2: All sång under våra utekvällar), skoskaven och blåsorna finns fortfarane kvar, huvudet har för mycket att tänka på, ryggen har ont av lyft på jobbet, och munnen är trött efter alla leenden på jobbet och trevliga fraser som "var det bra så?". Dessutom skulle mina ögon behöbva två tandpetare... :P Meen, jag måste ändå tillkännage att det har varit en fantastisk vecka, dock ska jag under resten av lovet ta de lite lugnt.. (jo men visst, Amanda, där lurade jag nästan mej själv)







*För att inga misstolkningar ska göras som alltid annars, kan jag meddela att Lucas var en trevlig brasilianare som försökte lära oss sitt hemspråk och ville veta mer om Sverige! Jahapp, formellt var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback