En värdefull framtid

image106


Då var det åter igen det här med att vara en ko...


Sommarlovet har börjat och det är totalt knäppt... Helt plötsligt har man något att inte göra, och jag måste erkänna att det delvis tråkar ut mig. ATt bara dra hemma i pissvädret och kolla på TV och läsa håller mej inte på topp så länge kan jag meddela..
Fick även nyss reda på att vår käre lärare Bengt slutar nu, och jag håller alla tummar jag har frör att vi ska få Jonas, Jonas som vi hade på Äng.. Ojoj, det hade vart grejer det...

Men under tiden som regnet faller utanför underhåller jag mig själv med att tänka på torsdag. Min resa bär av hemifrån klockan 6 på morgonen, vilket innebär att jag måste gå upp klockan 4.. Kanske är det inte ens lönt att gå och lägga sej?!
Jag undrar minsann vad jag gör om precis en vecka.. Eftersom det är måndag, första dagen efter helgen skulle jag tro att vi just nu svore. Eller ja, kanske inte. Han sover, och jag sitter på mitt rum och tänker, precis som förra året. Men det var ganska härligt måste jag säga. Enda problemet var att jag då inte hade ätit sedan klockan 2 dagen innan, alltså inte på 24 timmar. Och sant att säga skulle det inte li mat förrän 8 på kvällen. Enligt den genomsvensken som jag är, klarar jag mej inte så länge utan riktig mat. Därför blev mitt kvällsmat/frukost/fika/lunch/fika en halv påse med salt och blandat (den hälft som inte han hade ätit upp) och ett halvbrunt äpple. Åh så gott, men nöden har ingen lag, det kan jag meddela.. Jag vet iallafall vad jag ska ta med mej detta året,,,, KONSERVER

Men jag längtar i vilket fall. hela atmosfären att resa, så underbart härligt. ATt få gå in i affärerna, kolla in alla Versace och Gucci parfymer, och känna sej allmänt lyxig, vilket inte händer så ofta annars.. Eller jo, lite grann varje dag!
Jag ska minsann handla, och jag ska minsann njuta av min efterlängtade resa...







Men ibland slår livet knut på sej självt. Precis som nu. Ibland så blir det sådär ypperligt bra, som typ i slutet av förra veckan. Tyvärr började inte denna vecka lika bra som den förra slutade.
Och när livet är på nedgång, så tänker jag framåt.. På gothia, på partille, på dansen, på framtiden.. Om det nu blir någon värdefull sådan!


image107









Men det hade varit roligt om Johanna kunde åka med. Och jag kan se det framför oss... Hon och jag, kolla in alldeles för mycket folk och stilar, gå runt i affärerna, skratta åt roliga fransmän,.. det hade varit något.

men nu blir det dock bara ett avskedsdopp i sjön.. Ja, förhoppningsvis iallafall. Med sandra med... För det blir väl dom enda man hinner säga ordentligt hej då till, håller du inte med?

Kommentarer
Postat av: k

Amanda.
jag ville bara att du skulle veta att jag uppskattade verkligen att du kom igår!
pussar till min vackraste... (bli inte kvar i Frankrike för jag kommer sakna dig då...)
eller det komme rjag ändå.. puss

2007-06-19 @ 18:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback