Utgång med legal ingång: 18

Familjen kommer in och sjunger.
Jag sov faktiskt för en gång skull.
Paketer öppnas, och leendet blir bara bredare och bredare!
Sms plingar, och har stört mig hela natten.
(sms räkningen blir stoooor)

Mitt i mitt iordningfixande plingar dörren.
Det är farfar.,
Nähä, där bedrog jag mej, det är Karin!
Vad sköven gör Karin här?
Hon anländer med ett gult papper i sin hand, som är en dikt.
(som jag senare kom att gråta floder över)
Vi pratar, och som vanligt får jag kramp i kinderna

Jag anländer fridfullt och lugnt till skolan.
Från bänken hörs en massa massa grattisrop.
Tjoho, jag är gammal nu.
Utan oont anande öppnar jag mitt skåp.
Chock.

Rosa, rosa ludd.
Överallt!
Paketer och kladdkakor, choklad och ännu mer choklad.
Kort (som jag även över dem kom att gråta floder över)
Man kan ge upp tanken om att slippa få rosa lugg över sej.
Därför trycker jag in armarna i skåpet, mellan paketen, för att fiska upp ett kort.
Jag fick rosa behåring på armarna helt plötsligt.

Sen till fysiken.
Hoppsan, sorry att jag är sen.
Alla stället sej upp och sjunger.
Fy farao vad pinsamt.
Ännu mer tårar, och leenden.
Jag klarar inte av födelsedagar.

Mot matsalen.
Äcklig mat,
men dock god efterrätt.
Min mage sväller....

På hemväg.
Lådan med servisen i (ett av paketen innehöll en servis)
baxas ur skåpet.
Aj, där gick axeln ur led.
Kort packas ner, och kladdkakor packas in.
Ännu mer rosa ludd.
Te2 kollar ganska mycke.

Happy birthday fron Axel, och pålastning av paketer på cykeln.
Tack och lov att Ulrika var med som bärhjälp.
Årets (kanske) sista smultron äts i backen.
Ganska goda med tanke på årstiden.

Seriösa samtal,
om känslor som inte hör till vanligheten.
Mer choklad
Mer kladdkaka
Mer svullna magar

Men det är gott.


Slutsats: jag har blivit gammal, äldre än jag själv trodde.
Utgång på lördag, för en legal ingång.

Hurra, jag har blivit äldre utan att känna mej äldre




Inte 18:

125621-236




18:





Visst syns det en dramatiskt förändring....

(passar även på i bild nr 2, att säga att plattången är min bästa vän (nåja)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lilla Mandisen (du kommer alltid vara en liten mandis för mig) tack för i dag. Det var vackert. Du är fantastiskt en speciell och fin människa. Är glad att ha få ha dig som vän.
Förresten, o mdet är nån som är het, så är det du...
Kärlek

Postat av: Johanna

Min enda lilla Amanda som nu är stor!!! Jag tycker så mycket om dig!!!! =)

2007-10-10 @ 19:35:08
Postat av: Johanna P

Åh, finns det ngn vackrare Amanda i världen? Jag tror inte det. Grattis min fina vän :) Puss o kram

2007-10-11 @ 17:04:57
Postat av: car

amanda...
jag saknar dig.
ha de fint idag!

2007-10-13 @ 15:42:00
URL: http://kosmea.blogg.se
Postat av: Anonym

älskar dig

2007-10-13 @ 17:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback