14/12 -08: Lucia i Frankrike, och så en grön spann jämte sängen



Nej, det var ju lucia igår, men eftersom jag var ute hela, hela dagen och julhandlade så hann jag aldrig uppdatera. Och vad gjorde vi då? Anna och jag började dagen med att gå och köpa färskt bröd och pain au chocolat. Mums, det var en väldigt grundlig frukost kan jag säga. Dessutom hade fyra pannkakor kvar sen dagen före vilka också slank ner som frukost. Men det var nog bra, eftersom jag och Anna senare alltså gav oss ut för att handla julklappar. In och ut i affärer, gränder och köpcenter. För mej så gick det riktigt bra med inköpen, jag har faktiskt bara två saker kvar att fixa. För Anna däremot så gick det sämre. Hon slutade dagen med två inköp, vilket inte riktigt var vad hon planerade. Vi avslutade kvällen med att gå till det svenswka cafeet hemma sm ägs av en göteborgare. Glögg, pepparkakor och chokladbollar slank rätt ner och landade väldigt bra i magen. Höjdpunkten på kvällen var när luciatåget kom vandrade i den franska gränden. Mysigt, och det var vår kära Pamela som var Lucia. Oj, jag längtade helt plötsligt tillbaka för två år sedan...

Och nhu är klokcan halv fyra, och jag har för femte gången vaknat upp idag. Jämte sängen står en grön spann och det enda jag ätit idag är ett halvt äpple. Nu kan man ju undra varför, och det gör jag också. Inatt vaknade jag över att jag inte mådde bra nånstans, cilket tillslut innebar att middagen fick se dagens ljus. Fy!! Men jag har världens bästa colloc som mitt i natten sprang upp och hjälpte mej. Ja, Anna gjode och gör så att jag inte får allt för mycket hemlängtan (för helst hade jag vart hemma hos mamma och druckit avslagen cola). För cola har jag ju inte heller här, jag menar, vem trodde att jag skulle bli magsjuk? Men Anna sitter jämte mej och klappar på mej och jälper, hon är guld värd.

Och nu till något trevligare. Öööh, jag är inte i form att skriva mer, min hjärna håller på att skrynklas ihop. Sov gott, jag tar en omgång sömn till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, magsjuka... din stackare... :(

Du får krya så mycketpå dej!

2008-12-15 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback