18/12 -08: Jag åker hem

Imorgon åker jag hem, hem till familj och Sverige. Efter lämnar jag mig ett varmt Frankrike med julmarknader, petit papa noel och franskalektioner. Även om jag vet att jag är tillbaka om två och en halv vecka tycker jag att det är lite sorgligt, speciellt eftersom inte alla elever kommer tillbaka, de som faktiskt gör skolan till just den bra-iga skola det är. Jag måste meddela att det var sorgligast att säga hejsvej till Pamela idag, min danskompis försvinner liksom. Vem ska jag nu skaka med på Panama? Hon har ju stilen...

Idag ska jag också säga hej då till min kära colloc Anna, och inte ett enda öga kommer att vara torrt. Eftersom jag går härifrån halv 6 imorgon bitti så kommer vi alltså att säga adieu ikväll, och det kanske är bra. DÅ kan man stänga in sej på rummet och snyfta utan att nån behöver se. Innan dess ska vi dock städa, träna, äta tacos, äta glass till efterrätt, dela kort och videos, helt enkelt bara umgås och prata. Härligt. Packa ska vi väl också hinna med någonstans...

Idag fick jag även sagt hej då till min kära franska vän Adele. Gullig som hon är fick jag ett superfint armband (bild) i julklapp. Nu ska jag bara hitta nåt bra till henne i SVerige... Dessutom fick jag en ros av italienaren Andrea vilket förklarar bilden nedan. Ja, jag går inte och köper blommor till mig själv. Ska jag vara ärlig kunde jag inte låta bli att skratta när jag fick den. Okej, de va väl gulligt men fy farao vad patetiskt! Det faktum att han är italienare gör allt ännu mer komiskt.


Frågan är om jag hinner skriva här innan jag åker. Ja, det kommer jag säkert att göra. Så vi hörs, antingen i Frankrike eller i Sverige!

Det är inte ett adieu
det är ett a bientôt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback