4/12 -10: Mot Lons le Saunier





Jag förstår mej inte på det här. Det är fjärde december och jag är ganska perdu. Både förste och andre satt jag nämligen på balkongen och solade. Hallå, vad är det för december? Därför får jag försöka kompensera detta på annat sätt. Därför bestämde jag och Anna oss för att varje morgon till frukost titta på julkalendern. Nja, den är väl sådär bra tycker jag... En chokladkalender har vi också skaffat oss för att räkna ner. Dessutom bestämde vi oss för att förra helgen ha julpyssel. Det resulterade i pappershjärtan och en mycket vacker (?) adventsljusstake (se bild ovan...). Och är man fattg student så är man, vi tog toarullar och klädde in i rött papper. Mycket vackert. För att få ytterligare julkänsla knyckte vi något som nästan såg ut som granris (så nära som det går i frankrike iallafall) och la runt ljusen Allt ställdes i en pajform. Detta kan jag ändå varmt rekommendera, blev lite julstämning iallafall!

Sedan bjöds några svenskar in och vi hade adventsfika tillsammans. Glögg, pepparkakor, skivad pepparkaksdeg, julmust... ja, allt som hör julen till! Nåja, advent iallafall. (inte lussekatter!!)


Men det är trots allt inte jul än, och därför hinner jag med en lite helgtripp här i Frankrike, mot Lons le Saunier! Imorgon beger jag mej med TGV till Lyon för att möte upp den äldre av bröderna. På lördag morgon beger vi oss till Lons och där får jag återse min kära Raphael! Dock åker jag tillbaka på måndag, och då blir de tomatsoppa... mums! Jag får väl se om jag ahr tid att skriva här när jag är i Lons, tiden får utvisa!


Men nu när jag ändå var inne på det här med julen tänkte jag posta en bild på en del av det finaste (!!) julpyntet i stan. Ett tak av små lampor. Kolla på dom istället för på oss, det var inte det bästa kortet, men det enda som inte var helt suddigt...




So long, jag lovar att vara rädd om mej! (varför säger alla det till mej?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

för att vi alla bryr oss om dig...! (såklart!!!)

2008-12-04 @ 20:45:42
Postat av: frida h

men oj skall du tillbaka dit! väldans vad det var en massa år sedan vi var där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback