Tjugofjärde dagen i Montpellier

Jösses, jag förstår bara inte hur tiden kan rusa iväg som den gör. Jag har vart här i mer än tre veckor redan, för sjutton, det är ju en tolftedel av ett år! Puh. En sjättedel avklarad... Hjälp, jag blir verkligen rädd. Men man kan nog trösta sej mej att man redan nu lärt sej en hel del, och jag antar att farten på inlärandet knappast kommer gå så mycke långsammare.

Gårdagen bjöd faktiskt inte på så mycke mer än skola, plugg, ätande och tränande. Ändå försvann dagen som om solen knappt hann gå upp! Jag var i och för sej och handlade med Anna också, och jag förstår faktiskt inte vad vi handlade. Jag kan inte beskriva hur tungt det var att dra hem sakerna (kanske kan de bero på litervis av vatten, glass och frysta saker?) och jag har idag träningsvärk i högerarmen på grund av detta. Attans bananer! Annar kommer dagen idat att likna gårdagen, enda skillnaden är väl att ja byter timmar av jazzdans mot timmar av afrodans. Juppi!

För övrigt, måste jag berätta en sak. Det finns en fransos, en fransman som är nummer ett för mej. Käre Frans, vad jag gillar honom skarpt. Igår inbjöd han mej till sitt hem över  fyra dagar och jag vill mer än gärna åka. Faktum är att han ville att jag skulle komma redan på fredag, men det kanske är lite snart? Ja, det är min käre Raffe jag pratar om. Min fransos No1.


Nej, nu väntar en skål med TopBudget chokladglass och läxor.




Un bague de marriage och en blague de marriage kan ställa till stora missförstånd, vilket vi idag fått erfara. (ursäkta om ni inte förstår men de går tyvärr inte att översätta på ett lika finfint sätt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback