Femte dagen i Montpellier

Tröttheten sitter i sen i tisdags. Då bar det på tramspåret iväg till Australian bar med hundratals andra studenter för dansande och umgå(ende?). Jag, Ragnhild och Elisabeth befann oss först på Clemanseau och vid 11tiden var vi alltså vid Autralian bar. Jag måste säga att detta var bättre än förväntat, dock var det väldigt väldigt trångt. Men, med svenska vassa armbågar och klackar kunde man ta sej fram ganska bra ändå. att ha blondt hår var heller ingen nackdel.

Efter timmars dansande och umgå(ende?) gick vi till slut hem och vid halv fyra tiden kröp jag ner i min (inte fullt så) härliga säng. Klokcna 7 ringde klockan dagen efter och pigg som en nötkärna gick jag till skolan. Gårdagens eftermiddag spenderades i parken med ett gäng fransoser som kom fram och var intresserad av antingen Sverige, hur dålig jag är på franska, eller mitt blonda hår, jag har inte kommit fram till något svar än.

Dagen idag har rullat på och jag börjar faktiskt känna mej som hemma i Montpellier. Det blir sakta men säkert lättare och lättare att hitta  och jag lämnar numera kartan hemma. Det är trots allt tur att staden inte är överdrivet stor, utan det är väldans lätt att hitta. Kika in på Montpellier.fr och kolla in torget där ja befinner mej varje dag!

Dock har jag redan börjat sakna den svenska maten. Oj, och fy.. Drack för första gånge  mjölk idag, och det var nog de äckligaste jag truckit, den slår till och med B'good från fanta. Yack, säger jag bara! Men, man tar så lite som möjligt, bara för att mjuka upp flingorna, och så får man ösa på med frukt, funkar ganska bra. Dessutom saknar jag grovt bröd, ja, helt enkelt den svenska basmaten. Därför är tanken att jag idag ska bege mej till IKEA för att handla lite mat, täcke, kudde med mera. Jag får helt enkelt se vad jag hittar. Köttbullor och falukorv står iallafall högt på listan!

Amanda


Kommentarer
Postat av: Emma S

haha, ja; roligt att höra att du slipper se ut som en turist nu då..... ;)

men det finns väl inget som går upp mot dina svenska armbågar i sidan...;) säger bara "buggen" (om du minns?)

Kramar!!!

2008-10-16 @ 15:56:30
Postat av: Amanda

Åååå, påminn mej inte om den. Fy.. men, man kanske ska va stolt över att man gett en kille näsblod, haha, de e de inte alla som gjort :D

2008-10-16 @ 16:54:29
Postat av: Emma S

nja, kanske inte... haha, sant...

2008-10-18 @ 09:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback