Toalettsmärta

Franska gentlemän. Jag har tidigare sagt att jag har smått svårt för det, men till viss del har jag nu börjat gilla det skarpt. Jag uppskattar när dörrar öppnas och man får gå in först, när kypare drar ut stolen åt damen och när killen faktiskt betalar notan då och då (och jag tillbaka då och då).
Jag är ganska säker på att jag skarpt kommer sakna detta när jag kommer hem, men jag skulle ändå aldrig i världen byta ut svenskar mot fransmän. Svenskar är tydliga (som öppna böcker i jämförelse med franska), svenskar klär sig generellt 100 gånger bättre och ser också 100 gånger bättre ut. Svenska killar drar inte till med patetiska komplimanger och svenska kilalr går inte ut med en bara för att man är blond. Vive les suedois!

I helgen hade jag för övrigt kul. Jag åkte in till carolin. Vi chingade i vin, drog på oss partydressen och försvann under en bro, Showcase. Usel musik, trevliga människor. Dans a la Leroy, hutlösa priser. Men sent var vi ändå hemma efter en halvtimmes promenix. Ont i fötterna hade jag, och det var en ny känsla att knappt kunna kissa på grund av fossingsmärta.



En vanlig toalett i centrala Paris. Det gäller att sikta rätt.



Dom som tror att vi dricker vin till vi spyr när vi går ut har fel. Vi kör mer på torkade korvar, ost, och svenska knäckebröd.


Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Jag lovar, toaletterna i afika är värre :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback