4/2 -09: Sport Tambourin

När man bor här i Montpellier så är det iallafll en sport som man bara måste prova, och det är Sport Tambourin. Det är precis som det låter; man använder sej utav en tamburin. Man skulle kunna säga att det egentligen är lite som tennis, planen är densamma (nåja, mycket mycket större och med enbart en linje utan nät) och man räknar poäng likadant. Egentligen är slagen också detsamma, enda skillnaden är alltså att man har en tamburin istället för ett racket. Vi var dock bara fyra stycken plus Jamel så det blev en hel del springande och det var kanske egentligen för svårt att vara så få. (eftersom de övriga tre var killar som hade spelat tennis och alla är ganska måna om sina muskler säger väl det sej själv att dom dessutom får iväg bollarna ett antal gånger längre än jag, hmpf!) Men riktigt kul var det iallafall och det var härligt att få komma ut och röra på sej lite. Jag hoppas verkligen på en repris och då SKA det gå bättre. (jag var i det förlorade laget båda gångerna, hehe)



Jag kan även för er därhemma meddela att det är riktigt vårväder här, och jag gick hem i klänning, sjal och strumpebyxor. När solen står på i parken är det helt underbart. Därför begav jag mej efter Sport Tambourin ut för att springa en sväng. Short och T shirt räckte gott, dock ska vädret vända imorgon :/ skit.

Kvällen ska tillbringas med alla camarades och tanken är att vi ska kolla på Le Placard. Det är någon ny film här som tydligen ska vara ganska bra, dock har jag ingen aning om vad den handlar om. Så nu sitter jag här och laddar upp med havregryndgröt, apelsin och kiwi, och så en stor kopp med varm choklad och grädde... Mums!





Kommentarer
Postat av: Syrran

Havregrynsgröt med apelsin o kiwi??? Du GILLAR ju inte havregrynsgröt!!!Vad har du gjort med min syster??:)

2009-02-04 @ 23:29:50
Postat av: Anonym

Amanda vilka fina kort Du tar, Maria Lundborg tycker Du skall bli fotograf! Har du funderat på det ngn gång? Puss mamma

2009-02-05 @ 08:15:59
Postat av: Amanda

Mamma, jag tror att Maria behöver glasögon. Men du kan hälsa och tacka i vilket fall som helst :P



Och Emma, du ska bara veta hur mycket konstiga saker jag äter här som jag verkligen aldrig skulle äta hemma, ja, typ havregrynsgröt. Nu är det min basföda här. Jag är också väldigt duktig på att dricka varm mjölk med sirap i och en massa Kalles... (nej, inte i mjölken men på mackan)

2009-02-05 @ 20:22:44
Postat av: Anonym

Maria har redan glasögon, haft sedan barnsben....lika starka som våra ihop. Puss

2009-02-06 @ 12:35:46
Postat av: Anonym

Maria har redan glasögon, haft sedan barnsben....lika starka som våra ihop. Puss

2009-02-06 @ 12:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback