1/1 -09: Klackar med stelfrusna tår hör väl nyår till

Ett nytt år och nya utmaningar. Ett år som är det första utan gymnasie, skumt! Jag både tycker det är läskigt och inte att tiden går så sjukt snabbt, hallå, det var nyss 2008 när jag hade disco och fick Millenium 2 singeln med Markoolio. Nu sitter jag, nio år senare (shiiit, jag börjar bli gammal) med tantnattlinne, fårskinnstofflor, knut och ett behov av att inom den snaraste framtiden tvätta håret (torrshampoo var ordet, i ett försök att som råden lyder att bara tvätta håret två gånger i veckan). Jag kan i och för sej trösta mej med att jag fortfarande är tonåring, att jag sitter skräddare på golvet i mitt flickrum och att jag har klara röda naglar som vittnar om den oerhört vilda nyårsnatten. Nej, så var fallet inte. Efter en trerätters middag med tomatsoppa, paj, sallad och gino begav vi oss till en viss Sandreas där nyår tillbringades. På något sätt kändes det dock som om det var många samhällare där, vilket medförde att samtalsämnena hamnade på en långt lägre nivå (nåja). Kvällens stora höjdpunkt var självfallet tolvslaget där asti, azti (?) avnjöts vid tolvslaget, i 10centimeters klackar innehållande stelfrusna tår. Bevikelsen var mitt vin, Beaujolais som smakade piss, bokstavligt talat. Yack! Det var dock en glädje att höra att Johanna gillade det, hon var den stora (?) konsumenten. Nej, det var trots allt en väldigt lugn kväll i goda vänners lag, och att trion åter igen fick ett tillfälle att träffas var... skönt ända ner i småtårna.

Så nu sitter vi här, jag och BockarnaBruse/Pyllerå/Centrum och gosar med varandra. nskar varandra gott nytt år och undrar vad 2009 kommer att innebära. Minst 4 månader i Frankrike, och inte lika många i Sverige, det är väl det enda som är säkert. Man kan dock inte göra så mycke mer än att leva på, och ta vara på varje liten sekund (inte att förglömma den skottsekund som i år gjorde vårt liv en sekund längre (???))


Klänning, röda naglar och ett försök till att få snygga ben i roliga strumpbyxor. Nåväl, allt bidrog iallafall till en väl värd kväll att fira, nyår!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag måste tacka för igår :) Vilken utsökt middag!! Detta får vi göra om! :) Kommer även definitvit och hälsar på nere i Frankrike :)

Postat av: Sandrda

ja det va en vild nyårskväll :P

kull att träffa två tredjedelar av trion igen (den tredje kommer jag ju aldrig ifrån:P)

ha det jättebra så hörs vi :)

puss puss :)

2009-01-04 @ 19:12:25
Postat av: Sandra

Ja det va en vildkväll :P

trevligt att träffa er igen :D

ha det bra så hörs vi

puss puss :)

2009-01-04 @ 19:14:21
Postat av: sandra

oj då :P

2009-01-04 @ 19:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback