8/1 -09: Svenska killar borde lära sig av fransmän

Hjääälp, snö!


När snön kommer till Riviäran blir det hurrarop och förskräckta skrik om vartannat. Igår kom nämligen snön hit till oss, eller, snö och snö. En centimeter la sej på backen och höll sig till idag och i Metros franska motsvarighet MontpellierPlus kunde man läsa att "vädret fryser Montpellier" och bilder på barn som åkte pulka visades. Och jag fattar inte, gräset syns ju verkligen, det är grönt överallt, ääändå tar folket fram pulkorna. Det är inte sant! Dessutom slutade igår trammen att gå på grund av "snökaos", det är bisarrt. I Marseille hade det kommit hela 10 centimeter snö vilket resulterade i att skolorna var stängda. Fiffigt tänkte vi, då hade man i Sverige varit ledig en hel del. Jag ska minsann ta ett kort på den där bilden i MontpellierPlus iallafall, så att ni får se det själva...

Och, jag kan till Johanna Petrens stora glädje meddela att jag nu mött killen jag vill bo med, nämligen den homosexuelle fransmannen. Ja, det hela började ju med att vi funderade ut att det antagligen är den bästa människan att bo med (av flertalet anledningar). Jag träffade nämligen Adele idag på en uteservering där hon hade med sej tre av sina killkompisar, varav två av dom var ett par. Och jag säger bara woooow, vad den ene var snygg. Hade han inte haft ihop de med den andre killen hade jag kört på direkt... I vilket fall, kom  jag även fram till denna eftermiddag att svenska killar har mycket att lära av fransmän, helt allvarligt. Artiga som få; ställde sej direkt upp och pussades med mej, drog ut stol, beställde thé till mej, hällde upp théet, såg hela tiden till att jag va med i samtalet, erbjöd cigaretter (nåja, de va en god tanke från deras sida iallafall) och... ja, dom var helt enkelt grymt trevliga, och inte en cent behövde jag betala. Nu menar inte jag att svenska killar alltid behöver betala, men den där medfödda hyfsen fransmän har, den gillar jag. Heja dom.

Sedan ska jag också idag tillägga att inga fler har flyttat in i lägenheten, utan det är bara jag och japanen som bor här. Och jag diggar honom bara mer och mer. Idag, fick jag till exempelvis en inbjudan till köket på lördag kväll, då ska han och en japans vän nämligen laga japansk mat och så kommer ett par andra. Han är för gullig. Han kanske är något att satsa på?

Kommentarer
Postat av: Olle

haha... härligt att du kan kombinera dina diva-egenskaper med deras artighet.. en win-win situation liksom... :D

2009-01-10 @ 14:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback