13/1-09 : Och så sitter jag i bikini i januari

Livet här nere rullar på vare sej man vill eller inte. Begav mig till skolan i morse med halvöppnad ögon (inte allt för lätt) och deltog lite halvhjärtat i lektionen. Man lyssnar någonstans, men mest ska väl erkännas att ja tänkte på dom därhemma. Men, jag tog mej till andra halva i kragen och lärde mej ett och annat ord. Direkt efter gick jag och två andra tjejer ut i solen och satte oss på trappan utanför kyrkan. Kläderna slängdes av (ja visst, allihop) och vi klunkade direkt ur vattenflaskorna, puh, att de kan bli så  varmt i januari...


Och på tal om vatten. Idag köpte jag Amanda vatten, och jag tror seriöst att de för tur med sej.
1: kassörskan slog in fel så att ja bara behövde betala 1,3 euro för 8 liter vatten
2: tre gånger under min färd hemmåt blev jag tillfrågad om hjälp (kille 1 var snyggast, och kille 2 minst attraktiv (lägg märke till det strategiska ordvalet))
3: jag blir helt enkelt glad att titta på de. Amen.


Vädret. Det är väl inte så mycket mer att säga än att le soleil en hiver, c'est une lumière sans âme.




Innan jag avslutar ska jag också meddela att jag fortfarande är lika kär i Mika. Jag älskar Grace Kelly, helt allvarligt. Dessutom undrar jag när jag får besök.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Och jag som tyckte det var vår i Oslo idag då solen lyste på KarlJohann och temperaturen var över noll. Mössan åkte också av en stund. Men bikini, det får nog vänta...

Kram

2009-01-13 @ 17:16:15
Postat av: Amanda

Ja, ibland tänker jag att jag nog har det för lyxigt.

2009-01-13 @ 18:11:53
Postat av: Anonym

Didn't think Montpellier balconies would be so... interesting!

2009-01-14 @ 01:53:21
Postat av: Amanda

Believe me, they are!

2009-01-14 @ 08:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback