10/1 -09: Fransmän borde lära sej av svenskar



Och allra först vill jag väll ändå säga grattis till min kära syster. 21 år. Kärar nån, vad tiden går fort. Tänk, det är redan fyra år sedan vi var i Frankrike ihop för första gången...



Morsning. Igår var vi alla ute från skolan tillsammans, och det kändes som på den gamla goda tiden (läs innan jul). Vi samlades på Botounnet vid 9 tiden ich jag kan meddela att det blev ganska trångt i ett studentrum. Vuxna, och lite mindre vuxna. Det är nåt som är skumt i Montpellier, man känner sej lika hemma med dom som är 40. Dock tror jag inte att det är vi som har en skruv lös, det är nog snarare dom som är äldre och vill stanna unga =) Men, friden stördes kvart över tio av en jädra lärare som gjorde en stage i Montpellier. Hallå, är han helt knäpp. 1. är man 50 kanske man inte ska bo i en studentkorridor om man inte kan stå ut med lite väsnande 2. det var fredag, hallå.... 3. Han gjorde allt på ett sånt ohyffsat sätt att vi tänker åka tillbaka ikväll och förstöra hans natt.

Vi fick iallafall lämna korridoren vid halv elva och tog trammen till cirkus. Därifrån tog vi vägen till Panama och skakade (ja, de brukar bli där om man verkligen vill dansa.) Och jag förstår inte vilket ego franska killar har egentligen. De tror att de kan få vad dom vill (hmpf!!) Det blir bara för mycke ibland, kan dom inte bara låta en va för en sekund. Det gillar jag med Sverige och svenska killar, man får andrum till att dansa.På hemvägen var det dock någgra skumma typer som inte kunde låta oss va, irriterande! (nej mamma, ingen fara) Fyra killar i en bil, och dom körde i motsatt riktning som vi gick. Men, MEN, när dom fick syn på oss började dom istället backa bilen och ville att vi skulle ta un verre med dom. nej tack. Nej tack. NEJ TACK! Det slutade med att Jennie ropade "regardez!!!" och höll upp långfingret mot dom. Efter att vi fått en flaska slängd på oss (som han missade grovt) tuffade dom iallafall vidare, och även vi kunde gå hem till sängen. Vid fyra släckte jag lampan, och nu sitter jag här, 8 timmar senare. Ska snart möts upp ett par andra från skolan för en liten lunch. Eftersom ingen frukost avnjutits än börjar jag bli lite småsugen... snart så!



(vackert kort, not. Men jag var tvungen att visa att en viss Björkmalm sätter spår hos mej, både väska och kjolen ligger hon bakom)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket! Vad roligt att du tycker så :)

Postat av: Johanna

Åh vad härligt att du tyckte om väskan, det värmer :)

2009-01-11 @ 10:15:06
Postat av: Amanda

Jag älskar den!

2009-01-11 @ 10:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback