15/6 -09: Hemma igen

Nu är jag tillbaka igen, från en underbar weekend mitt ute bland åkrar fulla av rosa vallmo och blåa sjöar. Yann tog med mig med jetskin (jag vill med ha en!), tre timmar bort från Guérard, till en 67 km lång sjö. Där mötte vi upp en del kompisar och vädret var också där och välkomnade oss. Vi packade ner sovgrejer och begav oss till en ö mitt i sjön, till ett par små mobilhus. Jättesöta och fräsha, vi lastade in sakerna och kastade oss ut i sjön. Vattnet var faktiskt inte alls kallt så man kunde ligga i och plaska riktigt länge. Ända tills ett annat gäng med båtar kom och störde oss, vågorna höll på att dränka oss! Usch. Inte trevligt alls.

Så natten tillbringades i mobilhuset, med en underbar solnedgång (varning: Santorini) och supergod mat (vi tog take away för att slippa åka tillbaka när det mörknade). Frukost åts även den ute, den onyttigaste hittills. Pain au chocolat, croissant och vita baguetter, men ack vad gott. Även söndagen tillbringades på vatten, och jag slog (mitt) rekord gällande hastighet, 112km/h på jetskin, inte illa va :D

Det finns väl egentligen itne så mycket att säga mer, än att vi tillbringade helgen ute på blå vatten. Jag har dock varit dålig på att ta kort, måste se till att börja det nu. Som avslutning på hela vår weekend kan jag dock meddela att vi såg en klassisk film accompagnerad (hein?) med sushi och chokladmousse. Samt en svullen fot då jag råkade trilla av jetskin i lite för hög hastighet. tack och lov att jag hade hjälm säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: mor

Saknar verkligen kort...du som är/har varit en sån fotograf!Va skönt att du e vid liv iallafall:)

2009-06-15 @ 12:29:03
Postat av: Ulle

åh... santorinisolnedgången.. längtar tillbaka. tre dagar kvar för min del - sen sommarlov! jippi!

kommer du hem i sommar amanda? jag tror det kan bli svårt att få ihop paristur- johanna jobbade väldigt mycket.

men hoppas att du kommer hem lite...

kram

ps. du verkar ha haft tur med familjen?!

2009-06-15 @ 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback