15/3 -09: Vart tog tiden vägen?

Vart sjutton tog tiden vägen, kan någon förklara det för mig? Jag satt mysigt i min ensamahet och tittade på Eurovision, och så helt plötsligt plingar telefonen, JP. Ett glas på Montpe'L är ju faktiskt alltid lika trevligt, så en timme eller två kunde ju itne skada. Vid kvart i elva var jag där. Tiden försvann helt tillsammans med trevligt sällskap, och barpersonalen var skojfriskare än vanligt. Vid ett tiden lämnades baren, och hemvägen tar 20 minuter. Men varför sitter jag då här klockan tre på natten? Nej, det frågar jag mig också. Nu ska det inte misstolkas här, men vi hade väldans livliga diskussioner tillsammans. Eftersom JP bor åt samma håll som jag, stannade vi därför innan rödljusen och fastnade helt enkelt där i fransk- och svensk mentalitet. Mycket intressant. Jag ser det som att jag tillbringat 4 timmar med en fransman och därmed lärt mig enorma mängder franska, man får se det från den ljusa sidan (speciellt när klockan kommer ringa om fyra och en halv timme.... )

Kommentarer
Postat av: mor

Va sjutton...sätter du klockan på en söndag?

2009-03-15 @ 08:56:56
Postat av: Amanda

Men jag ska till havet idag, hihi

2009-03-15 @ 09:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback